Saturday, October 10, 2009

Min fighter


Erik tränar något som kallas för shooto fighting. En blandning av thaiboxning, brazilian jiu-Jitsu och brottning. Det är mer ett regelverk än en sport, vilket innebär att man kan tävla i lite alla möjliga kampsporter som ingår i MMA, mixed martial arts. Idag är han iväg och tävlar i Kinna, gissningsvis går han på om cirka 40 minuter. Själva matcherna är aldrig särskilt långa men förberedelserna är stora, veckors hårdträning och stenkoll på matintaget för att kunna väga in på rätt viktklass och sen väl på plats, timmar av väntan innan match. Om cirka en timme bör jag få veta hur mycket som är trasigt den här gången. Förhoppningsvis inget, än så länge har han haft tur och klarat sig undan med lite skrapsår och ett blått öga efter match. I värsta fall kan man svimma eller knäcka näsbenet, eventuellt slå ut en tand, vad vet jag. Vi hoppas på det bästa, lycka till min älskling!

4 comments:

  1. Åh, vad roligt! Hälsa honom så mycket!

    ReplyDelete
  2. Vet i sjutton om jag vågat tillåta min kille att tävla i en sport som ovan nämnda, men så är han kanske lite klenare också ;)
    Härligt att det gick bra för honom! Nästa gång han tävlar i trakterna får du följa med så bjuder jag på fika under tiden.
    Kram

    ReplyDelete
  3. Den där sporten vill jag testa!

    ReplyDelete
  4. Kristina: Det ska jag!

    Ellinor: Haha, nej det är inte helt självklart :) Tusen tack för inbjudan, hade inte koll på var du bor :) Jag ska definitvt höra av mig nästa gång!

    Petra: Jag med! men jag är så förbaskat feg...och har för låg smärttröskel...

    Kramar till er alla!

    ReplyDelete