Tuesday, October 13, 2009

Mer San Franciscoshoppingtips...det var ett långt ord


Denna lilla smaragdgröna sötsak har jag redan haft nytta av vid ett flertal tillfällen, bland annat passade den finfint för teaterbesök. 15 dollar på second hand. Jag säger ju det!


Skönaste och mjukaste t-shirten någonsin praktiskt taget levde jag i under vistelsen i de varmare delarna av Kalifornien. 12 dollar på second hand...


1660, Haight Street hittade jag den här ljuvliga byxdressen i en av de lite chicare butikerna vid namn The Wasteland, som ligger inklämd mellan diverse rökelsedoftande affärer skyltandes haschpipor och andra tillbehör.


En dag när vädret var mulet och fantasin sämre åkte jag på utflykt till andra sidan Bay bridge. Jag vandrade omkring på Berkley och lekte intellektuell och kände mig väldigt studentikos iförd min söta keps, också den inköpt på Haight Street.


Så slutligen det obligatoriska besöket på Abercrombie and Fitch, där sommarens mest välanvända plagg, som jag faktiskt även bär i skrivandets stund, inföskaffades. En röd munkjacka som (miss)matchade mina röda brillor från H&M, SF. Man hamnar ju alltid där också av någon outgrundlig anledning.

Långt ifrån all shopping men ett smakprov av godbitarna.

7 comments:

  1. Love the dress!! (den gröna)

    ReplyDelete
  2. Jag gillar byxdressen mest! Kram!

    ReplyDelete
  3. Ah men gud nu blir jag blir bade shoppingsugen och San Francisco sugen! ALLT var snyggt!!!

    Och förresten, du lämnade Berlinkommentaren under inlägget ovan :)

    Saknar dig "bloggkompis"! Kram Lisa

    ReplyDelete
  4. Gröna klänningen och byxdressen är "skitsnygga".
    Undrar om shoppinggenen går i arv?
    Kram mamma

    ReplyDelete
  5. Gilla kepsen!

    Ja jisses vilket långt och knaggligt ord du! :) Alla C och S krånglar till det rejält..:)

    Ses imorgon!
    Kram

    ReplyDelete
  6. Vad mycket fint du handlat och vad roligt att göra sådana fina second hand fynd.
    Kram

    ReplyDelete
  7. Anna: Tackar, eller hur är den ljuvlig?

    Jess: Visst är den cool!

    Lisa: Jag längtar också tillbaka och känner att det är en grym tur att jag har några resor inplanerade framöver :)

    Mamma: Den är nog gemensam för hela kvinnosläktet kan jag tro ;)

    Mia: Tack, tyvärr är jag lite för feg så jag har inte vågat ha den så ofta hemma. Vissa prylar funkar bäst på platsen där man köper dem. Det är det som är faran med det man shoppar utomlands...

    Ellinor: Ja det var faktiskt det bästa med SF, allt second hand, ekologiskt och miljövänligt.

    Kramar Emelie

    ReplyDelete