Wednesday, October 21, 2009

Älska mat!

I helgen besökte jag en av de få mässor som jag verkligen har haft lust att gå på. Älska mat, bara namnet säger att det är något jag absolut måste gå på. Mässan ägde rum på Swedbank Stadion och varade fredag till söndag 16-18 oktober. Vi lyckades inte släpa oss dit förrän i söndags förstås men vi kom i god tid innan stängning och kunde i lugn och ro släntra runt och smaka choklad, bröd, marmelader, lokala ostar, cider från Kivik, äpplen, kaffe, korvar, chokladkryddad couscous, olivoljor och mycket mycket mer. Vi var lite halvhungriga när vi kom dit och tur var det kan jag säga, herregud vad man blev mätt av allt smakande.

Inträdet kostade 150 kronor per person. Ville man smaka alkoholhaltiga drycker fick man punga ut med 90 kronor till. Vi hoppade över det, sett till att det var söndag förmiddag, men hade det ingått hade jag nog passat på att smaka lite nytt. Jag tyckte dock att det var rätt saftigt som det var med tanke på att vi handlade rejält mycket och av allt att döma gick de flesta runt med bärkassar fulla så inte var vi de enda som handlade. Vi kom därifrån med ekologisk olivolja, fruktbröd, fransk bondost, Ölandsknäckebröd, naturella och med rosmarin och havssalt, dinkelknäcke samt en stor rökt korv på kalkon och nöt som nu hänger och torkar i kökstaket (!).

7 comments:

  1. Mysigt! Det hade varit något för mig det!

    ReplyDelete
  2. Oh, vad mysigt.
    Förr i tiden var det en liknande mässa i Göteborg men det var några år sedan sist nu, vilket är tråkigt.
    Får passa på att besöka Älska Mat nästa år då ;)
    Kram

    ReplyDelete
  3. Mmmm, mat mässa. Gott! Kram

    ReplyDelete
  4. Herligt, sådan en messe ville jeg elske!

    ReplyDelete
  5. Åh gud vad mysigt. Varför kan det aldrig vara sånna mässor här :(! Låter jättehärligt. kramisar

    ReplyDelete
  6. Det där lät otroligt trevligt! Och vad roligt att ni faktiskt handlade med er godsaker hem... min erfarenhet är att man inte hittar nåt man verkligen vill ha när man väl är på ett sådant jippo :)

    ReplyDelete