Wednesday, September 23, 2009

Under the boardwalk

Jag lämnade jobbet lite frustrerad idag på grund av en människas tråkiga attityd så ikväll unnar jag mig att drömma mig tillbaka till en varm kväll vid stranden i Santa Cruz, en 85 år gammal berg-och-dalbana, alldeles för stora våfflor med glass och grädde och nallevinst på äkta kärleksfilmsmanér.


Gissa om vi hade den här låten på huvudet dagarna i Santa Cruz?



From the park you hear the happy sound of a carousel
Mm-mm, you can almost taste the hot dogs and French fries they sell
Under the boardwalk, down by the sea
On a blanket with my baby is where I'll be

6 comments:

  1. Härligt! Prata om jättevåffla! Allt är stort i the us of A! =) Kram

    ReplyDelete
  2. Skönt att drömma sig tillbaka en sådan här blåsig höstdag.

    kram
    e

    ReplyDelete
  3. Det var ingen dålig våffla det där! Skönt att kunna fly vardagen emellanåt genom att drömma sig tillbaka i gamla minnen.
    Hoppas du får en bra dag!
    Kram

    ReplyDelete
  4. Det gjorde du alldeles rätt i! Och vilken megavaffla, vill ha en nu :)

    Stor kram och hoppas att den här dagen slutade bättre pa jobbet.

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  5. SKönt att ha nåt annat att tänka på när man stöter på dumma människor med trist attityd. Kram kram Linda

    ReplyDelete
  6. Jess: Japp, allt är enormt i USA, helt galet. Inte en enda portion orkade man själv. Vi lärde oss snabbt att dela!

    E: Eller hur, det kan behövas!

    Ellinor: Eller hur! Men den var enormt god :) Ja, ljusa minnen är bra för att orka höstmörker ibland!

    Lisa: Tack, det gjorde den, oftast är det hur kul som helst på jobbet och jag tror verkligen att jag har hittat rätt. Japp, sötsaker kan amerikanerna göra, det är ett som är säkert!

    Linda: Ja, eller hur, tur att livet är så fullt av härliga saker som man kan koncentrera sig på när annat går fel!

    Kramar Emelie

    ReplyDelete