Monday, September 28, 2009

Miettes

Ännu ett Kalifornienminne. På Octavia Street i Hayes Valley låg världens finaste gottebutik med det söta namnet Miettes (smulor). Rena himmelriket för en sötsakstokig, pastellälskande shabby chicgalen tjej som undertecknad. Oj, oj, oj, vilka vackra bord dingnande av chokladpraliner, lakritsbåtar, hallontoppar, mintapastiller, punchprickar och mycket mycket mer. Här fanns finfina karameller importerade från exotiska land som Frankrike, Italien och ...Sverige (the land of licorice) men också underbara cupcakes och chokladpraliner från den egna verkstaden, allt vackert inslaget i prassliga silkespapper och färgrika kartonger.

8 comments:

  1. Där hade man kunnat spendera mycket tid och pengar.
    ser supergott ut.

    kram
    e

    ReplyDelete
  2. Vilken söt liten sagobutik. Den ser verkligen ut som hämtad direkt ur en saga.
    Kram

    ReplyDelete
  3. Om du har vägarna förbi, Köp ngt gott till mig. :)
    Mycket mysig butik.

    ReplyDelete
  4. Ja jisses....himmelrike är ett för svagt ord...attans att det ska vara så långt bort dit till staterna;)

    Och tack...jag gillar min klocka mycket:) Köpte den själv från andreas till mig på mors dag...haha...

    kram

    ReplyDelete
  5. Åhh, vilken underbar butik! Jag hade blivit helt bananas, haha...
    älskar att kika på små gulliga ställen utomlands! Och shoppa med mig grejer som ingen annan här hemma har ;)
    kramar

    ReplyDelete
  6. Jess: Eller hur!

    Elisabeth: Ja tur att Erik hindrade mig!

    Ellinor: Eller hur, exakt en sådan butik som jag skulle haft om jag hade fått min egen godisbutik!

    Fröken Isaksson: Visst var den?

    Kristina: Absolut, det ska jag göra ;)

    Maja: Jag vet! Varför, varför finns alla söta butiker alltid någon annanstans?

    Tova: Eller hur? Jag gick fullkomligt bananas men hejdade mig efetrsom det är dumt att försöka frakta choklad över Atlanten...Jag håller helt med, älskar att hitta nya små fina butiker!

    Kramar Emelie

    ReplyDelete