Wednesday, September 2, 2009

iForm 09 - We did it!

I våras när vi klickade in oss på iForms hemsida och anmälde oss till det 1 mil långa loppet kändes den 1 september väääldigt långt borta. Vi hade då allihop högtflygande planer på att springa oss i form under den långa sommaren. Det var innan jobb, utlandsresor, sjukdomar, bröllopsfester, spelningar och andra mer prioriterade saker kom ivägen.

Plötsligt var dagen här och det var fyra nervösa tjejer som stegade bort mot Pildammsparken med ambitionen att överhuvudtaget ta sig runt.

Det kryllade av folk och när startskottet gick kom man nästintill inte fram. Jag höll mig i bakgrunden ett långt tag men satsade sedan på att ta mig fram till några av de andra Hemmafruarna. Ja, vårt lag var ju tvunget att ha ett namn och valet anspelar väl mer på våra veckoliga sammankomster än någons egentliga sysselsättning. Sedan ett par år tillbaka refererar vi till varandra som "Desperate". Snacka om att ge ett program för mycket betydelse!

Erik var snäll nog att utplacera sig på diverse ställe under loppets gång för att bilddokumentera det hela och då kan man tydligen hitta en hel del kändisar i folkmassan. Här spurtar min väninna Sofia förbi!

Jag har aldrig varit så trött som när jag ramlade in på, inte under en timme men väl nära. En timme och ett knippe sekunder tätt efter en av de andra tjejerna och med den fjärde tätt bakom.

C, vår lilla sporttjej, gled däremot in på 53 minuter. Grymt! Men oj vad grymma vi var allihopa som tog oss runt och alla med personliga rekord!

Efter loppet väntade finfina goodiebags med en massa sponsorpresenter och en stor kasse med picknickmat som förtärdes hemma hos M i gott sällskap. Efter det var det fyra mäkta stolta tjejer med begynnande träningsvärk som somnade gott i i sina sängar.

14 comments:

  1. vad duktiga ni var allihopa och vad roligt att göra en sådana där grej tillsammans, bara det sporrar en att ta sig runt.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Ah vad roligt!! Bra jobbat!! Och vad kul att göra det tillsammans sa där. Jag blev riktigt sugen pa att springa ett lopp igen nu.

    Blir det samma lopp nästa ar?

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  3. shitt!! grymt jobbat! =) vilken härlig prestation!
    och grym blogg )

    ReplyDelete
  4. Bra jobbat! En sådan sak som jag aldrig skulle ta för mig:-( Tänker i stället gå 1 miljon steg i Paris till helgen, då kan man även shoppa under tiden:-)

    Konstigt,
    mitt kommentar på ditt förra inlägg kom aldrig med.

    Ha en super helg i Huvudstaden!

    Kram
    e

    ReplyDelete
  5. Bra jobbat!!!!
    Fast om du vill ha en ännu större prestation så kommer den här:
    Få mig att göra det!
    Kram

    ReplyDelete
  6. Förresten stövlarna är köpta på Nilson! Kram

    ReplyDelete
  7. Fantastiskt bra jobbat!
    Men måste stämma in med föregående två, något jag aldrig heller skulle ta mig för...tyvärr...:-)
    Kram!

    ReplyDelete
  8. Tillykke tillykke tillykke! Hvor er du cool! Bare det var mig, der havde løbet overstået:-)
    Synes du ikke, at det er en fantastisk fornemmelse?
    Stor kram

    ReplyDelete
  9. Shit vad duktiga ni var :D, grattis. Kram Linda

    ReplyDelete
  10. Hurra!!! Grattis! O vilken kul grej att göra det tillsammans. Kram o ha en härlig helg!

    ReplyDelete
  11. Underbart!!!! Duktiga som sjutton och SÅ ROLIGT att ni gjorde det tillsammans....jisses vad jag saknar att ha ett litet kompisgäng i min närhet:(

    Hihi....älskar att du bloggade förbjudet från bakom-cats;)

    Kramar

    ReplyDelete
  12. GRYMT bra jobbat! Kul att vi springer på ungefär samma tid, då borde vi kunna lunka ihop och träna nåt varv någongång, någonstans... :) Kul med massa bilder och personlig fotograf!

    Min dator har klappat ihop så det är väldigt svårt att hinna läsa andras bloggar och saknar dina inlägg.

    Dessutom har jag huvudet fullt av massa framtidstankar och det blir en del förändringar framöver, förhoppningsvis mest positiva :)

    ReplyDelete
  13. Ellinor: Eller hur, tack så mycket!

    Lisa: Tack! Det blir definitivt samma lopp nästa år, men förhoppningsvis något mer innan dess också, vilken kick det var!

    Emliscious: Tusen tack för båda komplimangerna!

    Elisabeth: Hahaha, jag föredrar nog också shopping i Paris om jag får välja. Hoppas att ni har det bra!

    Jess: Haha, okej, vi får väl se om jag lyckas med det :)

    Kristina: Ska du inte hänga på nädta år??

    Julie: Tusen tack söta! Och snart är det du som har klarat av ditt lopp med bravur du med. Lycka till!

    Fröken Isaksson: Tack snälla du!

    Miss Agda: Tack så hemskt mycket, det kändes riktigt bra!

    Maja: Tack, tack, tack, ja det var riktigt roligt! Du får komma ner och springa med oss i Skåne nästa gång :D. Eller hur var jag busig på Cats :)

    Annika: Tack! Klart vi måste prova att springa ihop någon gång. Kanske i något lopp till och med? Det hade varit grymt kul!

    Kramar till er alla!!
    /Emelie

    ReplyDelete