Sunday, September 27, 2009

Fina favoriter firade födelsedag

Min vackra syster och hennes underbara lilla A firade sina födelsedagar igår och vi var inbjudan till festligheter. Som vanligt blev det god mat, mycket skratt och härliga samtal.

Favorit i repris - smarriga glasstårtor från Lilla glassfabriken i Malmö

Chokladbollar i prinsessfärgat strössel - me like!

Lilla L gillade vår present till A, en väldigt gullig, men väldigt platt Totorokudde.

Grattis igen till er båda två och tack för en härlig kväll!

13 comments:

  1. Tack själv! Rosorna var väldigt vackra!!!
    Kramar

    ReplyDelete
  2. Hej!!

    Oj det var ett tag sedan jag var in till dig och kikade - så många inlägg att läsa ikapp! Mysigt :)

    Så söta bilder från kalaset! Och rosa chokladbollar, det var ju jättekul idé. Perfekt till princesskalaset! Snart blir det kalas för min äldsta kille... får se vad jag kan hitta på då. Känner mig inte så kreativ när det gäller barnkalas...

    Ha en riktigt skön söndagkväll!

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  3. Jättefina bilder. Hon verkar mysig din syster :-)

    ReplyDelete
  4. Underbara bilder! Och grattis än en gång till Jess. Kram till dig.

    ReplyDelete
  5. Fantastiskt vackra bilder. Jag gillar som bäst foton som är tagna "i stunden" om du förstår vad jag menar och inte dem där man stelt poserar. Du är en duktig fotograf.
    Kram

    ReplyDelete
  6. Gudars, ser ut som ett underbart kalas! Tack för den peppande kommentaren på min blogg förresten. :)

    ReplyDelete
  7. Gud vilken härlig blogg du har ;)
    oh, den där tårtan ser ljuvlig ut. och söta chokladbollar också - påminner mig om att det var länge sen jag gjorde sådana. alldeles för länge sen.
    hoppas din måndag är till belåtenhet!
    kram

    ReplyDelete
  8. Ja, visst ska man ge sin tid till nära och kära. Festligheter och chokladbollar ska man aldrig säga nej till! Tusen gånger hellre tid till dem än till Idol och andra tv-program som åtminstone jag inte begriper mig på. Ibland hör jag ju dock folk säga att de aldrig hinner något, men hinner kolla alla tv-serier i världen. och visst ser jag också på tv eller film ibland, men jag vägrar att se vad som helst bara som "förströelse". Och tänker man så så hinner man mycket mer...

    Jag har förstått att det blir mycket övertidsjobb i början som lärare.. det var en av anledningarna till att jag inte gav mig in på den banan. Jag stretar emot allt vad jag kan och vägrar in i det längsta att jobba övertid, jag värderar min fritid alldels för högt. Och, förstår jag nu i efterhand, när jag pluggade så drabbades jag på slutet av utbrändhet, för att jag aldrig skiljde på plugg och ledighet. och så vill jag aldrig ha det igen. Och det känns ändå väldigt härligt, som du skrev, att känna att man är väldigt nöjd med det liv som man har VALT. ;-)

    ReplyDelete
  9. Hvor ser det skønt ud! Børn er så herlige!
    Hvordan går det med det nye job? Trives du?

    Stor kram

    ReplyDelete
  10. Mums! nu blev jag sugen på allt det där... (speciellt de rosa chokladbollana! ;-) )

    kramar!

    ReplyDelete
  11. Nej men! Jag är säker pa att jag lämnade en kommentar här i morse.. skumt!

    Hur som helst sa skrev jag att det är härligt med tid med familjen och att lilla A var jättefin i haret!

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  12. Jess: Bra att du gillade dem!

    Kristina: Tackar, tackar!

    Jenny: Välkommen tillbaka! Du får väl färga pärlsockret rosa du med, det är det idéer är till för, att stjälas ;) (eller blått, grönt, gult?)

    Petra: Tack! Ja hon är en av världens två bästa systrar ;)

    Fröken Isaksson: Ja visst blev det fina bilder!

    Ellinor: Jag förstår precis vad du menar och jag håller helt med, jag älskar utmaningen att försöka fånga ögonblicket :)

    Mikaela: Tack! och tack detsamma :)

    Tova: Tusen tack, vad glad jag blir! Mmm visst ser det gott ut!

    Fröken Fräken: Ja, det är ändå det viktigaste av allt, tid med de man tycker om, och tid för det man tycker om. Mycket övertid blir det men det fina med detta jobbet är att det blir mindre och mindre ju mer erfarenhet man får. Inte så att man inte alltid ska utvecklas och lära sig nytt men det ju större "bank" man får, desto mer kan man lägga sin tid på det man verkligen vill. Åtminstone verkar det vara så på den skolan där jag jobbar. Men det är otroligt viktigt att verkligen vara ledig när man är ledig. Jag jobbar aldrig på lördagar som princip och väldigt sällan på kvällar och söndagar. Det fungerar än så länge för mig!

    Julie: Ja visst är de fina! Jag trivs utomordentligt på mitt nya jobb, det är så fantastiskt kul även om jag jobbar väldigt mycket (se svaret ovan). Men oj vad vi har valt världen bästa yrke, eller hur?!

    Lina: Det är bara att slänga ihop en smet, idag är det fredag!

    Lisa: Visst är hon fin? Ja, det är skumt med kommentarerna, jag vet att samma sak har hänt mig ett par gånger, men speciellt på din blogg av ngn underlig anledning.

    Ha en skön helg och kramar till er alla!

    Emelie

    ReplyDelete