Wednesday, August 5, 2009

These boots aren't made for walking

Så mycket som jag har gått de här den här en och en halv veckan här har jag nog aldrig gått i mitt liv på så kort tid. I genomsnitt är jag ute och traskar i sex timmar om dagen med bara pauser för att gå in i någon butik, äta lunch eller ta en kaffe. Det är inte heller som att vara ute och gå i Malmö eller Paris där det är relativt platt, nej backar väntar runt varenda hörn. En dag tog jag på mig de här. Big mistake. Big.

När jag kom hem såg mina fötter ut att ha varit med om en smärre massaker så resten av min tid här har jag vackert funnit mig i att försöka matcha mina kläder med mina gamla kära converse. Tur, tur, tur att de fick följa med.

7 comments:

  1. Converse är bra! :-)

    jag brukade odla jordgubbar på balkongen förut när jag bodde i lgh! Men här växer det sjukt mkt hallon runt hela vår gård!

    Guuud, man blir så ressugen när man kikar in på din blogg!

    Kram

    ReplyDelete
  2. Åh, den sången sjöng vi för fullt när vi fjällvandrade :) Kan rekommendera ett par Island Pro från Miendl att gå i - klarar 13 mil i varierad terräng utan skavsår eller trötta fötter ;)

    Men dina skor är möjligen lite snyggare...

    ReplyDelete
  3. Hoppas du har stegräknare med dig.
    Kram

    ReplyDelete
  4. Har de inga billiga converse over there?
    Jag skulle vilja ha gula om du har plats i resväskan!!!!:-)
    Kanske ett par gåvänliga sandaler hade varit på sin plats:-)
    e

    Dd rapport: Någon har blivit med stubbe!!

    ReplyDelete
  5. Ja kankse inte så bra gåskor men snygga är dom=) Men converse är oxå snygga.
    Hoppas du haft en bra resa.

    ReplyDelete
  6. Man ska alltid, alltid välja de bekvämaste skorna man har när man är ute och upptäcker en ny stad! Spelar ingen roll hur de ser ut, att de inte är nya och blanka. Skoskav är inte att leka med...

    Jag har nog kvar jobbångesten fastän jag redan börjat jobba. Man hinner tänka mycket. Som att hur ska man stå ut till nästa sommar? Och hur går denna längtan efter nästa semester ihop med tanken om att leva och njuta av nuet? Och kan man börja motionera om att man borde jobba två dagar och sedan vara ledig i fem, istället? Turligt har ingen av de få som är här på jobbet än sagt något om att det är skönt att börja jobba igen, att det är härligt att återgå till rutiner osv för då är nog risken stor att denna person skulle få något hårt i huvudet...

    Åååååååååååååååååååååååh, enorm tygbutik med rea? Jag hyperventilerar!!! Du har väl fotat den och planerat att lägga upp bilder på bloggen? Fast det kanske blir plågsamt att se så mycket som man inte kan få.. Men det är inte svårt att sy gardiner! För jag gissar att du inte har tänkt sy några rynkade ballonggardiner?

    ReplyDelete
  7. Kristina: Nej tusan! Jag hade stegräknare på min förra telefon men nu har jag ingen. Hade faktiskt varit kul att se vad man kommit upp i :)

    Elisabeth: Ja, jag har ju förstås mina birkenstock med remmar runt vrist och över fot så att de sitter ordentligt... Jag har letat både rosa converse till mig och gula till dig men de har inte mkt converse alls tyvärr :( Haha, stubben alltså, se där :D Kram

    Madelene: Ja det är tur att det är snyggt med några sköna skor för det är ju trist att känna sig ful när man vill vara storstadschic ;) Jag har en finfin resa tack och nu är det ännu bättre när vi börjat åka söderut. Kram

    Ni andra: Jag har svarat på era bloggar

    ReplyDelete