Thursday, August 27, 2009

Mani & Pedi

Jag fick mitt livs första manikyr och pedikyr i San Fransisco, om man inte räknar de hittepåbehandlingar som jag fått på diverse turistorter och jag är sååå nöjd! Som ni ser är det inte precis några långa klor jag ligger inne med efter omgången men oj vad fina de blev. Dessutom skulle ni se nu, en månad senare, jag har inte bitit en enda gång (okej kanske en) men nästan inte och jag har för första gången i mitt liv 10 långa naglar. Bildbevis kommer när jag har haft tid att ta bort det avskavda nagellacket och lackat om dem.

23 dollar betalade jag för både manikyr och pedikyr, vilket är billigare än att få halva handen gjord här hemma. Då ingick dessutom ett 15-minutersprogram i den automatsika massagestolen medans lacket torkade. Som en ny människa klev jag ut på gatan och började mitt nya liv som icke-nagelbitare. Låt oss hoppas att det håller.

11 comments:

  1. Så fint! Och duktigt av dig!
    Den där massagestolen låter också lockande. Ta mig dit.

    ReplyDelete
  2. Det kan ju vara värt att gå och få en manikyr då, eller hur? =) Kram

    ReplyDelete
  3. Superfint resultat o så billigt! Varför kan inte behandlingar o sånt vara lite billigare i sverige?? (Fast jag fattar ju egentligen att folk måste kunna betala hyra för sina dyra lokaler, investera i prylar o maskiner och få lite vinst... hmmm) Man mår ju så himla bra av att unna sig sånt då o då.
    Kram

    ReplyDelete
  4. Jag älskar sån där vardagslyx - man bara flyger fram flera kilo lättare (känns det som) efter en pedikyr :)

    ReplyDelete
  5. Det är så härligt med vardagslyx! Själv tänker jag få 1 timmes helkroppsmassage, mani, pedi och facial för ca 400kr i Uganda nästa vecka :)

    ReplyDelete
  6. Vardagslyx när den är som bäst. Roligt att det sporrat dig att hålla dig borta från bitandet också ;) Långa naglar är ett farligt vapen mot en griffeltavla, vilket i och för sig inte finns kvar, men var tvungen att skriva det i alla fall :P
    Kram

    ReplyDelete
  7. Oh ja, jag åt ofta fattiga riddare som liten... Käkade det också ibland när jag var i New York, en massa maffiga varianter hade de, sjukt gott :)
    Men jag föredrar nog den "klassiska" när allt komemr omkring, med kanel och socker på :)

    ReplyDelete
  8. Ja vad fint det är och vad billigt. Det är klart att du klarar ditt nya ickebitarliv :D, kram

    ReplyDelete
  9. vad fint det blev! önskar jag oxå kunde få mani o pani men det är ju så hiskeligt dyrt här hemma..
    kram!

    ReplyDelete
  10. Ja varför kan inte Sverige anamma den här trenden!

    ReplyDelete
  11. Kristina: Vi har en massagestol på jobbet, kanske kan smussla in dig...eller inte! Kommer du ihåg när du skulle äta frukost på hotellet, haha!

    Jess: Eller hur! Kan inte du säga det till Erik ;)

    Miss Agda: Ja, jag håller med, man förstår ju såklart att de måste ta ut de priser de gör för att gå runt men samtidigt är det synd eftersom man mår så bra av lite vardagslyx och jag tror att vi kanske kan behöva unna oss lite extra emellanåt för välbefinnandet!

    Petra: Eller hur! Det är verkligen värt pengarna att få känna sig så!

    Ellinor: haha, usch jag rös bara jag läste det där om naglar mot griffeltavla. Jag minns verkligen det ljudet från skoltiden! Nej nu har vi ju interaktiva smartboards istället, inga griffel så långt ögat når!

    Tova: Omväxling förnöjer ju alltid, men jag är beredd att hålla med dig!

    Fröken I: Tack för peppande ord. Jag ska verkligen försöka!

    Solli: Tack! Jag håller med men jag tänker att jag ska försöka unna mig det i alla fall någon gång bara för att jag mår så bra och känner mig så fin!

    Mia: Eller hur. Undrar om det hade kunnat bli billigare om fler gick? Ska vi försöka starta en trend? ;)

    Kramar till er alla!!
    /Emelie

    ReplyDelete