Sunday, August 23, 2009

Kaliforniens statsdjur?


Första gången vi såg sjölejon var vi väldigt fascinerade men när vi i guideboken för ungefär tionde gången läser att just den här hålans specialitet är, just det, sjölejon, kör vi faktiskt förbi. Men oj vad söta de var och det var riktigt häftigt att man kunde gå så nära de vilda djuren som med tidvattnet hade lagt sig för att sola på bjälkarna under piren. Om vi har landskapsdjur i Sverige så borde USAs stater ha statsdjur. Kaliforniens borde helt klart vara sjölejon.

8 comments:

  1. Oj, vilken upplevelse det måste ha varit att se dessa i vilt tillstånd...Jag har i alla fall bara sett dem på zoo innan.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Åååååå vilka söta. Min lillebror badade med själejon på gran canaria....och har en bild när två st pussar honom från varsitt håll. Men måste vara en riktig upplevelse att se dom i deras naturliga miljö!

    kraaaaam....å ja....jag hoppas sparven sköter sig på dopet:)

    ReplyDelete
  3. Men är de inte UNDERBARA!? Uppfyllde min barndomsdröm i vintras och besökte Galapagosöarna....det måste vara paradiset på jorden...och de underbara liven finns ÖVERALLT!

    ReplyDelete
  4. Coola o söta är vad de är! Kram

    ReplyDelete
  5. Åh vilka sötnosar! Ni har verkligen haft en helt underbar resa verkar det som - oj vad avis jag är! Hade så gärna tagit med mig familjen över till USA för att visa allt kul som finns där :)

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  6. Ellinor: Ja, det är ju alltid roligare att se djur i deras naturliga habitat :)

    Jess: Ja eller hur!

    Maja: Coolt!

    Helena: Galapagosöarna, fy vad häftigt, det hade jag verkligen velat göra. Det måste ha varit en fantastisk upplevelse?

    Miss Agda: Ja, eller hur, häftiga djur.

    Jenny: Hoppas verkligen att du får chansen att åka dit med din familj någon dag!

    Kramar till er allihop!

    ReplyDelete
  7. Galapagos var en DRÖM! Du kan se några foton här:

    http://h-examino.blogspot.com/2009/01/flj-med.html

    Längtar tillbaka...

    ReplyDelete