Thursday, August 6, 2009

I'm feeling oh so wicked

Herregud vilken upplevelse, jag är helt tagen, hänförd och full av beundran för den underbara ensemblen och och den magiska stämningen på Orphean theatre ikväll. Wicked var allt man kan önska sig och kvällens Elphaba Teal Wicks och kvällens Glinda Alexa Green var fullkomligt fantastiska. Om ni har möjlighet, någon gång, någonstans. Se den.

Jag var förstås klädd i svart och grönt som sig bör...eller nej, jag hade faktiskt inte tänkt på det förrän Erik påpekade det på kvällen. Jag måste ju tacka min fina vän Malin som var den som gjorde att jag upptäckte den här musikalen över huvudtaget. Utan dig hade det inte blivit en sådan superkväll!



Det här klippet är från Broadwayversionen men är identiskt med västkustversionen.

5 comments:

  1. Åh vad avis jag blir. Det är som att gå på konsert - man blir sådär uppfyllt och helt lycklig efterårt :)

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  2. Jag vill också se den!!!!
    Gud vad snygg du är!! Kramar

    ReplyDelete
  3. Vad härligt! jag är inte avundsjuk,
    det är så skönt att jobba 6 dagar i veckan också:-)

    Ha det bäst & njut!!
    Kram e

    ReplyDelete
  4. Nu blev jag också sugen på att se den!

    ReplyDelete
  5. Jenny: Ja, eller hur!

    Jess: Tack så hemskt mycket. Ja den var underbar!

    Elisabeth: Detta var ingenting mot att jpbba 6 dagar i veckan, jag lovar ;)

    Petra: Får du chansen så de den! Helt underbar!

    Kram Emelie

    ReplyDelete