Friday, August 28, 2009

Färsk fisk


Jag och en av mina nya kollegor provade den lokala fiskrestaurangen i orten där jag jobbar. Det var sol, hav, uteservering och mycket gott. Tyvärr var det bara innan eleverna kom som man hade lyxen att hinna gå ut och äta men det går bra att äta på skolan också. Tre dagar i veckan äter jag pedagogisk lunch, dvs att jag får en god och nyttig skollunch gratis om jag äter tillsammans med eleverna. Toppen tycker jag, både för att är bra mat och för att det är bästa sättet att lära känna eleverna på.

6 comments:

  1. Jag har nog missat nått..
    Berätta! Jobbar du nu som lärare?
    I franska? Andra ämnen? Årsklass?
    /Nyfiken...

    ReplyDelete
  2. Ser gott ut! Var också ute och åt idag, gott! Kram

    ReplyDelete
  3. lyxirare jag får ju bara två per vecka;)sen blir det till att äta ute resten av veckan vilket är rätt nice det med.

    ReplyDelete
  4. SEr gott ut! Och pedagokisk lunch låter ju hur bra som helst, ur många vinklar. I sthlm kostar en lunch numer ca 100kr så jag skulle inte tacka nej till 3 gratisluncher i veckan.
    Trevlig helg!

    ReplyDelete
  5. Skolmaten är inte alltid att förakta. Tror också att det ständigt pågår förbättringar inom området för att kunna erbjuda en så varierad och nyttig kost så möjligt.
    Kram

    ReplyDelete
  6. Bella: Ja, jag blev klar lärare i våras och har nu fått vikariet på en högstadieskola där jag undervisar i franska, svenska och engelska. Det är så kul!

    Rick: Jag förhandlade till mig tre, prova du med vetja!

    Miss Agda: Eller hur! jag ser det som rena lyxen!

    Ellinor: Absolut, det blir bättre och bättre. Vår skola är både hälso- och miljödiplomerad, vilket betyder att det finns fräsch och nyttig mat och massor av sallad!

    Kram Emelie

    ReplyDelete