Monday, July 13, 2009

Tosselilla

Om man gillar lekland och/eller har barn så är Tosselilla sommarland något jag varmt kan rekommendera. Inträdet är förvisso ganska dyrt då det kostar 195 kronor om man är över 1,20m lång, 160 kr om man är mellan 1m och 1,20m och 20 kr om man är under 1m men sen är alla aktiviteter gratis förutom guldvaskning som kostar 25 kronor.

Det finns massor att uppleva och utforska och man kan utan problem roa sig en heldag mellan 10 och 18 som är öppettiderna under sommarsäsongen. Förutom stora lektorn, studsmattor, rutchkanor, skogsäventyrslinga, och djur som grisar, getter och hästar, så finns det numera även ett stort tivoli och ett ännu större vattenland. Man kan också köra go-kart, testa på roliga hoppande cyklar, åka linbana över vattnet, paddla, köra trampbåt, köra bil, grilla korv och mycket mer.

Tarzanskogen

Getter (och killingar) som man får mata!

En lite för liten bil

Skumbergbåtar

Hoppande cyklar

Flygande båt

Glad vattenlandsbesökare efter sisådär tionde åkturen i rutchkanan

Trött och frusen badare

Gigantiskt lekpalats i vattenlandet som även vuxna kan ha roligt i. Dock är vattnet iskallt!

Årets nya åkattraktion Mad Mouse var en läskig upplevelse.

Larven, en miniberg-och-dal-bana, var uppskattad av såväl små...

...som stora!

Kort sagt hade vi ännu en lyckad sommardag på Tosselilla. Vi försöker åka hit en gång om året och leka. Kan vi så tar vi med oss barn, men finns det inga barn att tillgå, åker vi ändå!

7 comments:

  1. Det ser ju helt underbart ut! Härligt när man kan låna lite barn för att själv få möjlighet att besöka ställen likt detta.

    Vad gäller huset och de små detaljerna så förstår jag att du är nyfiken, men jag väntar med helheten tills allting är klart. Köket och toaletten har ju redan presenterats ;) Oh, tänk om man kunnat använda sig av lite magi så att allting hade kunnat bli klart i ett fingerknäpp.

    Kram

    ReplyDelete
  2. Tack för en trevlig dag! Kram J

    ReplyDelete
  3. Ska visa min almanacka sen! Kram

    ReplyDelete
  4. Oj oj oj, hvilken herlig dag! Det er virkelig sommer. Man bliver så glad af at være sammen med børn!
    Vi er hjemme igen nu efter en herlig ferie. Efter vi fandt et nyt sted på Phuket, blev det hele meget bedre:-) Men jeg giver dig ret, Thailand er ikke så fantastisk, som mange vil gøre det til...
    Kram

    ReplyDelete
  5. Lät som en rekorderlig inställning - att åka till ett sådant ställe oavsett om det finns barn med eller ej! Förr om åren var jag ju galen i diverse vattenland och åkattraktioner, men det verkar ju som man har blivit så himla känslig med stigande ålder. Nu för tiden klarar man inte att åka berg- och dalbana fem gånger på raken. Pinsamt alltså ;-)

    Ja, Haparanda.. inte så exotiskt i mina ögon. Fast man märker att Finland är alldeles intill, för det är som en annorlunda känsla och stil. Mer neonfärgade overaller och gubbar som inte tvättat byxorna de senaste veckorna...

    ReplyDelete
  6. Åh, alltid så fina färgglada bilder! Somrigt och mysigt det verkar. Det är bra med Skånetips :)

    Jag har mejlat till dig...

    ReplyDelete
  7. Åh! Tosselilla! Vilka härliga bilder! Fina barndomsminnen kommer upp när jag ser era bilder! Jag hade riktigt kul när jag besökte Tosselilla när jag var liten :-)

    kram!

    ReplyDelete