Thursday, July 16, 2009

Poolhäng hos syrran

Jag har visserligen inte semester men den här veckan är ganska semesterlik ändå. Igår på morgonen innan jobbet träffade jag fina Malin, en av mina bästa vänner som jag trots att vi bor i samma stad inte har träffat på nästan två månader. Det liksom bara blir så på somrarna som man tror ska vara så långa och slappa men som bara rinner iväg. I vilket fall hade vi några härliga och välbehövliga timmar tillsammans över en smaskg frukost på Lilla Kafferosteriet. Deras skånska frukostbuffé kostar 65 kronor och till det får man gott kaffe från valfritt hörn av världen inklusive påtår. Rekommenderas varmt!

Efter jobbet åkte jag hem till syrran och hennes familj där jag och min andra syster med familj blev bjudan på supergoda grillade lax- och potatisknyten. Innan maten passade jag på att ta ett dopp i poolen och simma ett par längder. Dagen i butiken hade varit så otroligt varm och jag tänkte att jag skulle kyla av mig i poolen men det hade jag inte mycket för. Poolen var nämligen så varm att det knappt var skillnad på land och vatten! Men skönt var det i alla fall och så fick jag chansen att använda min nya baddräkt som jag är så himla glad för att jag hittade på KappAhl för 199.- också.

6 comments:

  1. Det der ser herligt ud! Og hvilken utrolig fin badedragt! Jeg forstår, at du er glad for den:-)
    Nej, du havde ikke gjort mig negativ omkring Thailand inden vi tog afsted, men jeg giver dig helt ret! Jeg forstår heller ikke helt, hvorfor folk er så vilde med Thailand. Vist er der fine strander, god og billig mad, billg shopping, men det er også det. Jeg synes, at der er så meget fattigdom og usselhed, at man bliver i dårligt humør. Phi Phi var fin, men Phuket var slet ingenting, hvis man spørger mig...
    Ha' en rigtig god dag!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Tack för en mysig kväll! Får jag låna din bild till min blogg? Kram syrran

    ReplyDelete
  3. Det där såg inte allt för jobbigt ut :P

    Tack för frukosttipset. Ska föra det vidare till min vän som får lov och ta mig med dit nästa gång jag besöker Skåneland ;)

    Hoppas du får en härlig dag.

    Kram

    ReplyDelete
  4. Vilken underbart somrig bild på dig! Fina färger och härlig semesterkänsla (trots att du inte har semester...)
    Kram

    ReplyDelete
  5. Det er klart at vi klarer den:-) Det er faktisk herligt, at vi begge træner mod et mål omkring samme tid, så kan vi hjælpe hinanden lidt med motivationen!
    Kram

    ReplyDelete
  6. Vilken härlig bild och vilken underbar dag du verkar haft. kram kram

    ReplyDelete