Friday, July 24, 2009

Mysig kväll

Varje sommar anordnas det allsångskvällar i Pildammsparken ett par fredagar i juli och augusti klockan 19. De är omåttligt populära och är det någotsånär väder så får man vara där halv sex redan om man ska få plats någonstans runt den fina amfiteatern (haha, varför har ingen påpekat att jag skrivit fel :).

Mormor skrålar för full hals men systerdottern ser lite skeptisk ut. Skepsisen varade dock inte länge. Snart sjöng även hon och inte nog med det, hon uttryckte även en önskan om att så småningom själv stå på scenen och hålla i allsången precis som Lasse Berggrensson.

Imorgon jobbar jag min allra sista dag efter tre år i butiken. Det känns lite sorgligt även om jag just nu inte vill något annat än att sluta så att jag kan åka till Kalifornien och njuta av mina tre veckors otroligt efterlängtad semester. Det kommer kännas konstigt på många sätt att komma tillbaka till hösten. Inget mer pluggande, inga fler upprop i stora föreläsningssalar, inga fler tentor, inget mer flängande från skolan till jobbet och inget mer möbelbärande och prislappskrivande. Det är mycket jag kommer att sakna med jobbet, glädjen i att träffa så mycket människor, att hjälpa folk att inreda sina hem, komma med presenttips och ringa glada besked om varor som kommer in. Men det finns också mycket jag inte kommer att sakna. De historierna kommer nog så småningom. När vi har fått lite distans ;) Men mest av allt kommer jag att sakna det stora privilegiet att få arbeta tillsammans med min syster och min svåger. Det har varit lyxigt att få träffa dem så mycket och ha varit delaktig i det lilla familjeföretaget. Det minsta jag kunde göra var att bjuda på en smaskig tårta som avskedspresent. Imorgon ska jag köpa en stor bukett blommor också. Jag kommer att sakna er!

6 comments:

  1. Ja avsked är ju alltid lite sorgligt. Och vilken tårta, hur härlig som helst. Kram kram Linda

    ReplyDelete
  2. Det känns alltid konstigt när man ska börja en ny era i sitt liv, men det kommer att bli bra! Kram

    ReplyDelete
  3. Förstår att det känns sorgligt....jisses vad jag saknar "min" gamla butik:(

    Men Kalifornien here you come....jag vill oooooxå minsann...men jag får väl sitta här å moffa choklad istället;)

    kramar

    ReplyDelete
  4. Vilken spännaned höst du har framför dig, även om jag förstar att det känns lite konstigt att lämna butiken. Ser verkligen fram emot att följa med dig via bloggen! Och nu är det snart SF!! Är inte alls avundsjuk... ;) Och du, har inte daligt samvete över det. Du gör sa himla mycket ända!

    Stor kram fran Lisa

    ReplyDelete
  5. Det känns alltid lite vemodigt när man lämnar en del av sitt liv för att ta steget vidare. Å andra sidan är det just det som är meningen med livet (en del av det i alla fall)- att ständigt utvecklas.
    Hoppas nu att du får en riktigt härlig och efterlängtad semester och att du därefter är redo att ta dig an hösten och alla dess utmaningar.
    Kram

    ReplyDelete
  6. Det kommer att bli så bra så bra! Skönt att du åker till Californien så att du får lite distans till jobbet så kommer du hem med "nya ögon" :)

    Ha en riktigt skön resa!!

    Kram Jenny

    ReplyDelete