Thursday, July 16, 2009

Mina tre sommarförälskelser

Jag gjorde tre skoinköp till den här sommaren och jag ångrar mig inte en sekund. Självklart har även jag fallit för gladiatorsandalen, jag menar, varför vara originell när man kan vara mainstream?

Svarta inhandlades i Paris för en ringa summa på 15€, mycket överkomligt

Beiga inhandlades vid samma tillfälle och i samma butik som svarta. Nämnde jag att vi fick betala 60€ i övervikt på flyget hem? Men det var så värt det...

Bruna, dock inte från Paris utan från metropolen Kalmar och inhandlades redan i påskas när jag var orolig över att alla de få sommarskor som jag faktiskt tyckte vad snygga skulle ta slut i ett nafs.

Behöver jag tillägga att jag lever i de här tre par skorna? Bästa köp i år. Lätt.

12 comments:

  1. De från Kalmar var riktigt snygga! Sådana vill jag också ha! Kram

    ReplyDelete
  2. Vill ha , vill ha! Kanon snygga.

    ReplyDelete
  3. Härliga. Gladiatorsandaler kan man aldrig få för mycket av ;), kram Linda

    ReplyDelete
  4. Jeg har også købt dem:-) Gladiator er et hit og i bland er det godt at være mainstream...hihi
    Kram

    ReplyDelete
  5. Jag förstår dig; gladiatorsandaler is the shit den här sommaren. Både snygga och fantastiskt sköna. Har bott i mina jag också.
    Kram

    ReplyDelete
  6. När jag nu håller på och ensar i hallen, och därmed bland skor, så hittar jag skor som jag glömt bort att jag hade... så nu får det vara köpstopp på skor framöver. Tänka sig, jag har inga snajsiga gladiatorsandaler. För mig så brukar alltid sådana där smala remmar därfram hamna på fel ställe i förhållande till mina tår. Jag får beundra sandalerna på bild istället!!

    Jag tror att jag hittat ett ställe med än mer originella typer på än Ikea i Haparanda. Nämligen det militära överskottslagret i Sangis. Det stod en karl utanför och gjorde träskulpturer med motorsåg tex (jag väste till min bror att han absolut inte skulle få för sig att köpa en sådan till mig när jag fyller år) och karln i kassan stod i det mest uttänjda linne jag någonsin sett och man pratar om att kunderna är de som klär sig lite väl lätt nu på sommaren!). Men ett par rediga plåtlampor fick jag med mig.

    ReplyDelete
  7. Åh vilka fina, ser lovely ut, både sköna och chica! jag har ett par svarta som följer med från förra sommaren och jag ska inte sticka under stolen med att alla mil som promenerats med dem satt sina spår, men skönare och mer lätt matchade skor får man leta efter! Kul med två par från Paris, blir alltid lite extra speciellt med sådant som inte inhandlats hemmavid!

    Hoppas du får en super mysig helg! Kramis!*

    ReplyDelete
  8. Åh, jag som är GALEN i sandaler!!! Supersnyga var de! :-)

    ReplyDelete
  9. fina finare finast! hihi...även om preiset per skor kanske höjdes en aning om man räknar in fraktkostnaden:)

    och du ser onekligen ut att ha det skönt i poolen:)

    kramar från mig å lillsparven

    ReplyDelete
  10. Snygga skor! Har fortfarande inte köpt gladiatorsandaler, mina fötter såg ut som små korvar i dom. Men du var ju jättefin! Och visst är det härligt när man gör såna där bra köp. Själv lever jag i klänningen som jag köpte i Paris för 15 Euro :)

    Kram fran Lisa

    ReplyDelete
  11. Superfina alla paren! Jag har bara ett par gladiators och de är från förra året och gick precis sönder. Har limmat de nu och måste testa använda de och se om de håller. Men gör de inte det så får det bli ett nytt par, man kan ju inte leva helt utan gladiators...

    ReplyDelete
  12. Jag förstår att du är förälskad! Det finns inget trevligare än att hitta skor man vill bo i..

    Tack för alla dina fina kommentarer föresten! När du tar dig tid att kommentera mer än det senaste inlägget, det gör att det känns som att du verkligen läser allt ordentligt och det om något är inspirerande!

    ReplyDelete