Sunday, July 19, 2009

Men det var sol när vi sågs


Underbar eftermiddag när jag träffade fina Annika och hennes vän för en lunch på Siesta. Efter förmiddagens inledande skyfall bestämde vi oss snabbt för att vara tacksamma och endast tacksamma då solen kikade fram lagom till att vi sågs för första gången på Lilla torg på eftermiddagen. Efter lunchen blev det lång promenad och sedan en kaffe och kanelsnäcka och mer prat, prat, prat och jag tror nog att vi hade kunnat mala på många timmar till om allt mellan himmel och jord. Så häftigt det är att träffa någon för första gången men ändå känna att man har så otroligt mycket att säga. Vi var ju tvugna att ta lite foton också men eftersom jag har världens sämsta mobilkamera som inte kan ta foton annat än i perfekt dagsljus och och utan minsta skak på handen fick jag sno Annikas bild för bloggändamålet. Ni kan ju se på min likbleka nuna hur mycket sol jag har lapat i sommar och jag har ingen aning om varför jag ser så stel ut men det är denna bild som finns och vi är glada, jag lovar.

6 comments:

  1. Hej goa du!

    Vad kul med lite bloggträff. Och Lilla torg är ju så himla mysigt. Är inte så mycket i Malmö som du kanske förstår men just där har jag i alla fall varit! :) Träffade ägarna till Moosehead bar på en resa till Maldiverna så sen var jag ju dit o kikade :)

    Vilken fin lampa du har köpt där i förra inlägget! Gillar den skarpt. Kul med nytt till hemmet, det kommer jag alltid att tycka :)

    Stor kram Jenny

    ReplyDelete
  2. Vad fina ni är! Underbart att få spendera lite tid tillsammans med sådana fina människor.
    Hoppas du får en härlig söndag.
    Kram

    ReplyDelete
  3. Roligt med lite bloggträff! Kram

    ReplyDelete
  4. Gulliga du! Jag rodnar här av att få ett helt eget inlägg i din fina blogg :) Vilken ära!

    Promenaden var perfekt för att få en överblick och en känsla av stadskärnan. Jag hittade, efter lite om och men, till Möllan utan karta igår kväll - men dock försent som sagt. SÅ mysig stad med mycket folk i rörelse, vackra byggnader och blandningen av modernt och gemytligt. Bara skånskan gör mig lycklig :)

    TACK igen för att du tog dig tid och delade med dig av dina unika tips! Vi skulle bara behövt lite mer tid och mer hunger...

    ReplyDelete
  5. Vad mysigt ni verkar ha det! Och du kan vara stolt över din porslinshy!

    ReplyDelete
  6. Men oj vad du har bloggträffar på gång! Är det lika "rätt" varje gång? Kommer personligheten fram i alla bloggar även om man kanske utelämnar och inte skriver om allt..?

    Apropå din fråga om Mariestad och om mina bilder ljuger.. hmm. Såklart kan man förvilla VÄLDIGT mycket med bilder och motiv om man vill. Men de delar som vi rörde oss i just den kvällen, i gamla stan och runt hamnen de är faktiskt riktigt mysiga i min gamla hemstad så,om man inte går för långt så ljuger inte bilderna :-)

    Jag blir föresten för varje inlägg du skriver om Malmö och alla ställen mer och mer medveten om att de där ynka få dagarna då jag var där förra juli för första gången, var alldeles för få..

    ReplyDelete