Sunday, July 26, 2009

Incheckad och redo att lyfta.


Jag hade tänkt att vara lite mer positiv i detta inlägget men faktum är att det inte känns helt härligt att just nu sitta inträngd längst bak i ett ganska litet plan med ungefär 20 stycken svettluktande fotbollskillar i tidiga tonåren runtomkring mig, tre sura flygvärdinnor som inte ens hälsar och med endast en smoothie som sällskap...bitter? Jag? Nejdå, jag är glad ändå men kommer inte att rösta på Contintal som årets flygbolag. Nu lyfter vi om 10 minuter. Vi hörs från Usa nästa gång!

11 comments:

  1. Underbart med semester! NJUT! (TRots svettluktande småkillar :-)
    Kramar

    ReplyDelete
  2. Det finns resor som är värre... tågresa i liggvagn från Luleå till Karlstad med ett gäng pensionärer som varit ute och fjällvandrat i en vecka och uppenbarligen inte duschat under den tiden. Efter den resan fick det bli flyg..
    Jag känner igen mig väldigt väl i dina orostankar beträffande resande. Kommer man fram, har man skrivit upp fel flightnummer, hamnar man på fel plan, får man magsjuka på planet...?? Jag har dock lyckats få ner mina resestresstankar genom att det senaste året har rest mycket i jobbet, då man alltid kan ringa en resebyrå som alltid kan fixa allt så att man inte blir strandsatt. Och då har man också insett at det är väldigt sällan som man råkar komma på planet till Calcutta iställer för till Luleå.

    Ja, med lite sunt förnuft borde man ju klara sig bra i andra länder. Hänga med knarklangare känns ju aldrig som en bra idé.

    Idag ska jag städa. Det lät mycket trevligare att flyga över till USA. Fast jag ska ju se på en stilig italienare i Montalbano senare ikväll.

    ReplyDelete
  3. Allt kommer att gå bra! Stor karm syrran

    ReplyDelete
  4. Usch vad trist med snorkig personal :(. Hoppas du får en härlig resa trots allt tris trist på planet. Kram kram Linda

    ReplyDelete
  5. Allt kommer att gå bra! Innerst inne är du ju en van resenär. Det är ok att oroa sig. Fixade du en macka? Massor av kramar mamma

    ReplyDelete
  6. Ha en trevlig resa fastän sura flygvärdinnor och svettiga grabbar.

    ReplyDelete
  7. Ha det bäst, sötis!

    ReplyDelete
  8. Försök att fokusera på din smoothie och vad som komma skall :)
    Kram

    ReplyDelete
  9. Woooooow! är det redan dags? Jag har inte alls hängt med, tiden gar ju sa fort. Jag far skylla pa semestern ;)

    Hoppas att resan gar bra trots svettiga fotbollskillar och sur kabinpersonal.

    STOR kram Lisa

    ReplyDelete
  10. Vad kul att du ska till San Francisco...det var en av mina favoriter nu på min usaresa.

    Har lagt ner min blogg men kanske återkommer när jag fått inspiration...
    Hoppas ni får en UNDERBAR semester därborta! Besök gärna LA också om ni har tid...var lite skeptisk mot den staden innan, men jag tycker den faktiskt slår New York!

    Kram!
    Annelie

    ReplyDelete
  11. Mamma: Jagfixade en smoothie men Erik hade fixat så att jag fick veggiemat!

    Anna: Tack så mycket, det ska jag ha!

    Annelie: Vad trist med bloggen men det är ju meningen att man ska skriva för sin egen skull så om man inte känner för det så finns det ju ingen mening. Jag ska verkligen försöka ha det så bra som möjligt och jag ska absolut besöka LA när vi gör vår lilla roadtrip!

    Kram till er alla!
    /Emelie

    ReplyDelete