Tuesday, July 21, 2009

Harry Potter för sjätte gången

I fredags blev det biokväll med Sara, Anders, Magnus, Rickard och många snusklubbor. Harry Potter och halvblodsprinsen. Visst, filmversion slår sällan eller aldrig bokversion men jag måste säga att jag att inte blev besviken. Bra urval av händelser, kvicka repliker, duktiga skådisar och spännande, spännande rakt igenom. Dessutom älskar jag Alan Rickman i rollen som professor Snape och liksom i förra filmen gör underbara Helena Bonham Carter rollen som Bellatrix Lestrange.

Spännande är också uppmärksamheten som Emma Watson skapat genom att växa upp från lovande barnskådis till vacker ung kvinna. Här är söta Emma i en ljuvlig Chanel.

Uppdatering: Jag blev genast rättad om vad jag skrivit om Emma Watson. Jag menade inte att hon var Chanels reklamtjej men de har ju sponsrat henne med klänningar för premiärer och så vidare vad jag har förstått.

9 comments:

  1. Åh jag älskar också Harry Potter! Även om filmerna som du säger inte riktigt kan leva upp till böckerna är de väldigt välgjorda och bra de också!

    Men Emma Watson har aldrig varit Chanels ansikte utåt. Det var en del prat om det, men det stämmer inte (både hon själv och Chanel har bekräftat det). Däremot är hon Burberrys ansikte för höstkollektionen!

    ReplyDelete
  2. Alexandra: Visst är Harry Potter något extra! Jag utger mig inte för att veta något om Emma Watson och Chanel utan har bara sett att hon har burit Chanel och att de har sett hennes potential. Men tack för upplysningen.

    ReplyDelete
  3. Vi var på bio idag, Änglar och demoner. Sådär, kram J

    ReplyDelete
  4. Åh, jeg elsker Potter, og skal se filmen hurtigst muligt:-)
    Kram

    ReplyDelete
  5. Jag älskar både böckerna och filmerna, men har ännu inte kommit iväg för att se denna. Ska se om inte lilla systeryster är pigg på en liten biodate :P

    Kram på dig

    ReplyDelete
  6. Åååh, underbart! Jag vill se den NU! Fick dock inte med mig Herr C på den utan det blev "The Proposal" igår ist...ser verkligen framemot att se HP! Hoppas allt är bra med dig annars! kramis!*

    ReplyDelete
  7. Jag slår då in en boll från sidan, sticker ut hakan, viftar med röd flagg osv och säger att jag faktiskt gillar filmerna bättre än böckerna. Och är så pass gammal att jag hävdar Narnia-böckernas överlägsenhet ;-)

    Tack för gratulationerna! OM vi har fikat? Jorå, det kan du ge dig på.... flämt, pust... tror at vi båda två lider av sockerbaksmälla idag. Tårtan som är kvar i kylen får oss att kvida, och det känns som om man aldrig vill fika mer. Jag tippar att det håller i sig till imorgon kväll... ;-)

    Nä, nu ska man utnyttja den fina kvällen till att spraymåla lite brickor!

    ReplyDelete
  8. Det är ingen fara, det var inte meningen som en rättning eller så! Och nu när jag läser igen så ser jag ju att du skrev "i en ljuvlig Chanel", jag tyckte det stod nåt i stil med "Chanels ansikte utåt".. Men vem vet - i framtiden får vi kanske se henne som det! :)

    ReplyDelete
  9. Alexandra: Du hade alldeles rätt, jag skrev så från början men efter din kommentar så ändrade jag! Tog inte alls det som något negativt, bara bra att få reda på hur saker och ting hänger ihop egentligen! Kram Emelie

    ReplyDelete