Friday, July 31, 2009

Bi-rite vid Mission


I tisdags var vi bjudna på middag av Eriks chef så vi och cirka tio personer till var ute och åt på en taqueria vid Mission, ett av de hippaste områdena i stan. Taquerior är jättevanligt här och jag önskar verkligen attd et fanns mer av den varan hemma, Min vegetariska burrito var fantastiskt god och till den drack jag en mexikansk specialitet, färskpressad jordgubbsaft. Lite märkligt tänkte jag, men oj vad god den var. Nu minns jag inte namnet på restaurangen men jag återkommer med det. Eller restaurang och restaurang, det såg snarare ut som någon slags matsal med mexikanska attiraljer och en gubbe med banjo som gick runt och spelade mellan borden för att göra stämningen lite mer autentisk.


Efter middagen begav vi oss bort till Mission street och ett glasställe som heter Bi-rite creamery. Där serveras den mest ljuvliga ekologiska glassen någonsin. Behöver ni mer bevis på att detta är ett måste på San Franciscoresan så kolla in Eriks min när han kommer ut med sin havssalt- och olivoljechokladglass Sam's Sundae.

Och så en dagens outfit på mig med utsikt över Mission.

6 comments:

  1. Skinnjacka? Är det vinter i SF? ;-)Jag har ju förstått att det är så hippt med detta plagg fastän det är sommar, men jag är ju så otrendig att jag inte hänger med alls... Nåja, jag borde ju vara härdad efter alla skinnjackor i Sthlm, men jag kan inte låta bli att tycka att tyvärr får man nog använda dem, för att man måste, förr än man anar, så redan nu?..

    Havssalt i glass? Ja, tänk vad folk kommer på! ;-)
    Vad är en taqueria? (för att fortsätta på temat "Jag är ohipp och hänger inte med"..) Hur är området och hotellet då?

    Bara en helg kvar så börjar jag jobba igen...jag liiiiiiiider!

    ReplyDelete
  2. Jag får lov att säga att glassmakerna inte lät allt för aptitretande men med tanke på Eriks min så verkar de ganska goda trots allt. Var i alla fall en väldigt spännande blandning ;)
    Kram

    ReplyDelete
  3. Udda smaker, snygga människor, vi är inte alls sugna på SF! ;) Kramar

    ReplyDelete
  4. Härligt att bli bjudna på middag & maten smakar ju alltid bättre med en banjo uppstucken under hakan!!

    Marcus undrar vem den blanka snubben till vänster om Erik är!

    haha
    Ha det bäst.
    kram e

    ReplyDelete
  5. Mums, jeg ELSKER mexicansk mad!
    Kram

    ReplyDelete
  6. Elisabeth: Hahahahaha, det är Nubu, Eriks arbetskamrat. E bara: "Han är faktiskt ganska blank" Sån som hade tänkt på det liksom och bara konstaterade när Marcus undrade.

    ReplyDelete