Friday, June 26, 2009

Utmaning nr 4 - taggad

Sötaste LaFleur har taggat mig...Reglerna finner ni nedan...

The rules are:
1. answer the questions on your blog
2. take away one question you don't like and add a new one.

3. tag 8 other people (då bestämmer jag att man bara behöver så många man vill!)

1. which perfume do you use?
Gucci Rush och Chanel Chance

3. what are you currently reading?
Jag tror att jag har fem böcker på gång just nu, Anna Gavalda - Je voudrais que quelqu'un m'attende quelque part, Alaa al-aswany - Yacoubians hus och några ungdomsböcker inför jobbet.

4. today's highlight?
Fotbollskväll hemma hos oss när Sverige möter England i U21

5. what whould you really like to learn?
Spela fiol, dansa lindey hop och arabiska

6. what was the last thing you bought?

Jordgubbar!

7. what's your favourite animal?

Lemur

8. what's your most important goal at the moment?
Att lära mig vara lugn och harmonisk samtidigt som jag förbereder mig för mitt yrkesliv som jag såklart vill klara av och utvecklas inom.

9. what do you think of the person who tagged you?
LaFleur är en underbart inspirerande bloggare som jag inte känner annat än till hennes lite hemliga bloggidentitet. Hon fyller sin blogg med ljuvliga bilder och tankar och berättelser om livet, om sig själv och sin omgivining. Om ni inte har tittat in hos henne tidigare så gör det nu!

10. what's the colour of your eyes?
Gröna

11. if you could change something with yourself, what would that be?
-Att jag var nöjdare med mig själv och min tillvaro. Att jag inte ställde så hög krav på mig själv. (jag behåller LaFleurs svar här tror jag)

12. if you could be anywhere in the world for the next hours, where would that be?
I solen på Österlen

13. what do you find important with your friends?
Lojalitet, humor och generositet på alla plan.

14. What are you doing this summer?
jobbar, njuter av solen, läser, grillar, umgås med vänner och åker förhoppningsvis på en resa snart!

15. what's your dreamjob?
Lärare eller pilot för läkare utan gränser alternativt konsertvioloist ;)

16. what's your favourite piece in your wardrobe?
Usch jag vet inte, kan inte välja ut något för jag har olika favoriter som jag tröttnar på emellanåt men kankse min rödrutiga stora skjorta, alla mina tights och alla mina klänningar.

17. if you were to spend one year abroad right now, where would that be?
Kalifornien eller British Colombia för att lära mig bra engelska och för att förena

18. 3 things that make you smile
Lemurer Ett nytt äventyr En smaskig fika


19. what's your favourite song at the moment?
Beyoncé - Halo och

20. what's your favourite tv-series?
Desperate Housewives, Greys' anatomy, Heroes och How I met your mother

21. what are you wearing at the moment?
Blå och vit sommarklänning och beiga gladiatorsandaler

22. what's your favourite sweets?
Choklad!! och glass nu på sommaren

23. who's your role model for style?
Ingen särskild

24. what was the last film you saw?
Faktiskt Änglar och demoner på bio

Jag skulle vilja veta mer om mina relativt nya kontakter i bloggvärlden så varsågoda:

Julie
Ellinor
Mamma med ambitioner

och så SaraCharlotta för att jag vet att hon vill!

6 comments:

  1. Jättekul med såna test...nu vet man lite mer om dig!

    ReplyDelete
  2. Hejsa!
    Hvor cool, jeg svarer gerne, npr jeg er hjemme fra ferie:-)
    Kram karm

    ReplyDelete
  3. Alltså lemurer är ju så underbara! Manblir ju glad bara av att se dem stå på baktassarna och spana (och de små som inte riktigt har koll på balansen och trillar omkull men verkar lika glada för det!)
    Konsertviolinist? Vart kom det ifrån? ;-)

    Jo, Eländes eländes-rubriken är inte så pjåkig. Herr Fräken hävdar ju att det är han som har kommit på den, men det säger jag bara bah! om. Jag försöker att inte lägga för mycket under den rubriken, det känns ju lite depppigt, även om det även kan vara lite ironiskt elände..

    Tänk, snart får man åka hem! Det ska faktiskt bli väldigt skönt, även om jag inte ser fram emot själva väskkånkandet till flygplatsen..

    ReplyDelete
  4. Åh weeei ,nu kom den!:)* Ojoj, koncertviolinist påminner mig om att jag skulle kunna döda (eller inte riktigt men ändå) för att vara koncertpianist, hur kunde jag missa detta thi!*

    Har blivit riktigt inspirerad av dina peppande träkningsinlägg, sjukt snygg löp-outfit också! Det piggar verkligen upp med fina träningskläder!

    Ha en super mysig Måndag nu, hoppas du hinner njuta av solen! kramis!*

    ReplyDelete
  5. Kul att få veta lite mer om dig :-)

    Att fika och att följa Desperate Housewives och Grey's Anatomy är iaf ngt vi har gemensamt!
    Och jag hoppas du får åka ut och jobba med läkare utan gränser ngn gng i framtiden :-)

    kram!

    ReplyDelete
  6. Spännande läsning. Älskar dessa listor där författaren svarar på frågor, vilka gör att vi läsare får lära känna personen i fråga lite mer.
    Självklart tar jag mig an uppgiften jag också (ska bara ta mig tid att sätta mig och svara på frågorna). Men jag lovar att de kommer att dyka upp inom kort.
    Kram

    ReplyDelete