Monday, June 22, 2009

Nu har vi också också spikar

Jag har ju glömt att berätta att det flyttat in en spikmatta även i mitt hem. Det var Eriks mamma som kom med denna i 30-årspresent med motiveringen att Erik ju faktiskt önskat sig upplevelser...Nåja, jag var inte sen att testa eftersom det pratats så mycket och så gott om dessa små mattor här på bloggarna. Tyvärr kan jag inte säga att det var någon angenäm upplevelse. Alls. Jag vet att det ska göra ont i början och att den känslan så småningom ska bytas ut mot välbehag och avslappning. Men icke. Jag står helt enkelt inte ut tills det där välbehaget kommer! Jag har provat flera gånger och på olika sätt, med tyg emellan, i soffan, på golvet, med halva ryggen...det går bara inte. Snälla tipsa mig! Vad ska jag göra? Vad gör jag för fel?

11 comments:

  1. Jag har funderat på att skaffa en jag också, men ska börja med att låna en av en vän så att jag får känna på hur det känns.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Jag har också en och det tar säkert 5-7 minuter innan det börjas kännas skönt de första gångerna. Det viktiga är att du ligger i en lugn o skön miljö och sen att du ANDAS!! Nästan som meditation. Lite av den tekniken man använder när man gör yoga. Jag håller tummarna - stå ut för det är himla häftigt sen när det går över. Lycka till!

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  3. Men, du är den första som jag hör säger att den gör ont! Det ska det väl inte göra? Mitt problem är att det inte känns nåt alls... :) Njae, det kanske känns lite, men typ som att ligga i gräs i eller något. Så av den anledningen har jag valt bort det. Vad roligt att man kan ha så olika upplevelser :) (Jag har alltså testat tre olika, hos bekanta, och då legat på golvet, med tröja och utan tröja)

    ReplyDelete
  4. Jag har lösningen, släng den!
    Kram mamma

    ReplyDelete
  5. Det är detta som jag gillar med bloggandet. Givande och tagande av kunskap och ideér. Har ingen erfarenhet alls av spikmatta men den var fin........
    Ha de´

    ReplyDelete
  6. Hahaha, mammas kommentar. Underbart. Det är precis vad Jons mamma och mormor skulle ha sagt.

    En i släkten fick en gång en stor fin pumpa. Hon ringde mormorn och frågade: "Jag har fått tag i en jättestor fin pumpa. Vad kan jag göra med den?"
    -"Släng den".
    Inget mer. Släng den. Hahaha.

    ReplyDelete
  7. Jag skulle också vilja prova, fast det ser/hörs ont ut! Kramar

    ReplyDelete
  8. jag har ingen aning men jag ska få en lektion ikväll så jag återkommer! :)

    kram

    ReplyDelete
  9. Det gjorde jätteont pa mig i början oxa! Jag började med att sitta med den i soffan och luta mig mot den istället. Det gick ok. Sen lag jag pa den med t-shirt men tyckte inte att det kändes alls da... Sen blev det det ett supertunt nattlinne samtidigt som mannen och jag kollade pa film pa laptopen. Da glömde jag liksom att det gjorde ont, tänkte pa annant och sa efter kanske 7 minuter sa kom den där sköna känslan! Skam den som ger sig ;)

    Stor kram Lisa

    ReplyDelete
  10. Jonathan FoersterJuly 6, 2009 at 11:02 AM

    Den var ju snygg! Hoppas man inte tror att det är en skön kudde eller något...

    ReplyDelete
  11. Jonathan: Haha, nej det är ingen risk om du ser den i verkligheten, jag lovar!

    ReplyDelete