Saturday, June 13, 2009

Festförberedelser

Jag har bloggabstinens och jag behöver skriva om massor, visa bilder från Paris, och framförallt läsa alla era underbara bloggar och svara på alla fina kommentarer men oj så mycket att göra och oj så fort den här dagen gick. Jag är hemma nu i alla fall men förbereder för stor fest imorgon då det ska firas att jag tagit examen och Erik fyllt 30. Femtiofem gäster ska undehållas och det har bakats, handlats, städats och fixats idag. Nu är jag helt slut och borde förmodligen gå och lägga mig för att orka allt imorgon och inte däcka efter ett glas vin klockan sex på kvällen...

Snällt nog åkte ju jag iväg på semester och lämnade Erik hemma för att förbereda festen, dessutom passade jag på att shoppa upp festbudgeten så att han snällt fick betala ur egen ficka medan jag levde loppan i Paris! Men jag har ju faktiskt förtjänat att lyxa lite nu, på måndag börjar slitet igen och jobb hela sommaren. Godnatt!

10 comments:

  1. Ja du förtjänar allt du - särskilt shopping i Paris. Det förtjänar nog alla tjejer ibland tycker jag *ler* Särskilt jag! Skulle ju haft med dig när jag ska till Frankrike och leta upp coola loppisar :)

    Lycka till med fest o allt!

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  2. Nej känner inte till butiken i Västra Ströö... kanske bäst det *skrattar*. Men FÖRSENT!! NU känner jag ju till den ;)

    Tack för tipset!

    ReplyDelete
  3. Jag håller själv på att hämta igen (även om det aldrig får vara ett tvång) från min frånvaro från datorer under examensdagarna när vi bodde kvar på hotell i örebro förra veckan, madridhelgen och så jobbstarten nu i veckan.

    STORT GRATTIS till examen!!
    Och oj vad härligt att ta en tur till Paris! Det passade verkligen med en resa för att fira för min del iaf. Konstigt att ni inte hade mer speciell examensdag. Vår var "bara" i klassrummet på eftermiddagen, men vi har ju redan haft vår "riktiga" med kyrka och allt när vi blev färdiga förra gången.

    Lycka till med festen och så kanske vi kommer ikapp varandra så småningom!

    (vad kul att du träffade parislisa föresten, du har verkligen bloggträffar både här och där!)

    Kram Camilla

    ReplyDelete
  4. Halloj!

    Jag hoppas att ni hade en härlig fest igar och att det inte blev för stressigt med förberedelserna. Ser fram emot att se dina bilder fran Paris, och shoppingen!

    Vi har precis kommit hem fran en UNDERBAR helg i Champagne. Solen skiner och det är 29 grader här i Vincennes. Ska ga ner och lägga mig i bois de Vincennes med en bok sa far det bli lite bloggande ikväll!

    Stor kram Lisa

    ReplyDelete
  5. Hoppas ni hade en superkväll igår och att allt blev lyckat!!!!!! Det hade verkligen varit jättehärligt att få sitta där med dig och Lisa....men den dagen kommer!

    Tack för din kommentar igår....den värmde verkligen. Är så arg för att jag tar åt mig så av något så löjligt.

    Massa kramar!!!! å hälsa mannen din

    ReplyDelete
  6. Hej vaniljhjärtat! Jag väntar med spänning på att se bilder från Paris och festen jag missade i helgen... Hoppas du får en härlig start på veckan och att vi ses snart!
    Puss o kram
    Lovisa

    ReplyDelete
  7. JÄTTEGRATTIS till examen!!!

    ReplyDelete
  8. *skrattar* nej det är inte planerat men jag drömmer också om det!! och då skulle jag ju haft dig med mig som kunde pruta ned alla sakerna ;) på franska!

    ja - visa gärna den butiken!!

    kram jenny

    ReplyDelete
  9. Låter härligt ju att ha så många roliga bollar i luften! Härligt att ha en karl som kan hålla ställningarna hemma när du förlustar dig, hihi :)

    Hoppas festen blev lyckad och att du snart har tid att bildrapportera lite igen!

    ReplyDelete