Friday, May 15, 2009

Walk-out closet

Vi bor i nuläget ganska litet men absolut inte katastroflitet. Dock frestar det stundtals på när man är en inredningstok som älskar loppisar och jobbar i möbelbutik att inte kunna leva ut sina idéer. Erik skrattade länge åt mig när jag häromdagen fick ett ryck och stack iväg för att ordna med saker för compact living. Ja, jag antar att han skrattade för att man inte kan kalla en tvåa på 57 kvm för kompakt boeende...Men i vilket fall, en av mina briljanta idéer var att hänga ut mina klänningar på väggen. Vi har alldeles för få garderober och fler möbler är det inte tal om. Dessutom är mina klänningar fina och värda att tittas på tycker jag. Så då blev det så här:



Ganska sött va? Jag är mycket nöjd och det är faktiskt Erik också för när det nu behövde borras igen och det visade sig att gamla borren blivit gammal och trött, fanns blev det förstås ett ypperligt tillfälle att införskaffa en ny maskin. Alla nöjda, alla glada.

11 comments:

  1. Jättefint ju! Sa skulle jag oxa gärna göra men mannen säger nej.. än sa länge i alla fall ;)

    Kram igen

    Ps nat nytt om jobbet?

    ReplyDelete
  2. Superfint!! Precis i min smak
    Ha en mysig helg
    kram Malin

    ReplyDelete
  3. Mycket, mycket fint! Vacker hållare och vackra klänningar - smart idé! Önskar att jag hade lite fler klänningar faktiskt. Får införskaffa det...

    Ha en riktigt skön helg! Hoppas du får använda någon av dina fina klänningar *ler*

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  4. Jättefint! Vill du ha två galgar till? Jag hittade nämligen 2 när jag letade efter annat! Kramar syrran

    ReplyDelete
  5. Åh vad fint. Vilket bra tips. Vi bor i och för sig ganska stort men det är dåligt med förvaring. Så det här är ju verkligen kanon. Hoppas du har en bra helg. kram

    ReplyDelete
  6. Men, du vad fint! Verkligen. Sådana galgar gör ju jättemycket och jag gillade den där med tivoligatan också! Skåpet eller vad det är brevid ser ju också riktigt fint ut och det passar brevid varandra. Har långt ifrån så många klänningar, men nu får jag stor lust att fylla på förrådet lite :-)
    I min kompakta lägenhet (på 60 kvm) hänger byxorna jag köpte förra helgen på garderobsdörren i hallen.

    Så klart det var en komplimang till dig! Och självklart har man makten själv att filtera vad man vill säga och inte.

    Nu har jag tillslut fattat det som att du har två systrar, stämmer det?

    Jag fattar vad du menar med det där designhemmen!

    Ja, jag vet inte.. jag tycker våren gör lite korta besök då och då och sen blir det kallt igen. Jag skulle önskat att det hade varit 16 grader och sol ett tag bakåt och framåt!

    Trevlig lördag

    ReplyDelete
  7. Gillar din idé och vill stjäla den direkt. Var kan jag köpa upphängningen, är det en gardinstång eller?
    Ha en bra helg! Kristina

    ReplyDelete
  8. Oj oj oj, det kunne jeg også bruge!
    Hvad koster sådan en?
    Kram

    ReplyDelete
  9. Jag bor på 3 kvadrat mindre - men å andra sidan delar jag det inte med någon, så jag kan väl bre ut mig ohämmat! Det var en söt och funktionell lösning, och så blir ett klänningsinköp till både en installation och ett klädesplagg.

    Håller på och samlar ihop pysselförslagen och återkommer om det i ett inlägg! Får se om jag komma på lite fiffiga förvaringstips.. :-)

    ReplyDelete
  10. vad fint det blev! Ja, har man inga uttrymmen för garderober el. walk in closets så får man helt enkelt göra en walk out closet ;-)
    kram!

    ReplyDelete