Sunday, May 31, 2009

Utmaning - Lite mer om mig

Min ganska nyblivna bloggvän Julie har bett mig att svara på några frågor och det ska jag nu såklart göra!

Vad äter du mest för mat?
Mest för mat ja, pasta, mozzarella, basilika, cocktailtomater, ostar av alla dess slag, olika sallader, bönor, kikärtor, filmjölk, müsli, quornfärssås och smoothies skulle jag tro.



På kalas, är du den som sitter kvar vid bordet eller hjälper du till att duka av?
Det beror lite på hos vem och vilken typ av tillställning det är. Jag brukar hjälpa till men emellanåt tvingar jag mig själv att sitta kvar. Man måste faktiskt inte alltid vara den som plockar.

Var sitter du mest och bloggar?
Vid köksbordet eller i soffan när Erik spelar tv-spel eller som nu installerar nya Mini Macen...


Köper du ofta trisslotter?
Nästan aldrig

I vilken stad eller vilket land har du tillbringat din bästa semester?
Semester...ja, svår fråga, det har varit så många bra men jag måste nog säga Sverige och mer specifikt Kalmar och Öland. Förra sommaren fick jag för första gången uppleva en sådan där svensk bil- och stugsemester som var helt magisk och för många år sedan gjorde jag och min kompis Karin en helt underbar tripp till Gotland. Dessutom har mina somrarna i Stockholm alltid varit underbara, när jag var liten hos kusinerna och på äldre dar med Murray. Och, och, och Italien, ja, ljuva Italientågluff...och så alla skidresor. Okej, om jag måste välja säger jag Sverige.



Vilken TV kanal tittar du helst på?
Jag ser på tv tre gånger i veckan, Desperate Housewives på tisdagar, Greys' Anatomy på onsdagar och Så ska det låta på fredagar. Kanal och kanal...



Jag har sett att frågorna vandrat runt på bloggarna ett tag men jag vill jättegärna höra vad ni andra har för vanor, så den som känner sig sugen att svara får jättegärna göra det!

3 comments:

  1. Hej Emelie! Vad kul att läsa lite mer om dig. Och vilken fantastiskt härlig bild, den första!! Så vacker. Jag blev genast sugen på tomatsallad med mozzarella! Är du vegetarian då eller? Du äter mest typ bönor och quorn...

    Jag åt bara kyckling och fisk, inget annat kött, i tre år. Sen blev jag gravid med min äldsta kille... GISSA om kött luktade gott då!!?? Grillat, bacon, stora stekar osv... uj, uj, uj... jag gav efter.

    Happy Mothers Day!

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  2. Kan du snälla ge mig ett tips på hur man gör en god bönsallad. Något lätt och snabbt till lunch. Bönor växte jag inte upp med och det är rätt nyligen jag själv hittat dem och jag ÄLSKAR det. Så gott plus att min stressmage mår jättebra av det.

    Så tipsa mig snälla!
    Kram

    ReplyDelete
  3. Alltid kul att få veta mer om dig :-)

    Skoj att vi följer samma tv-serier! För min del är det bara grey's och desperate housewives..missar dom nästa vecka när jag är nere i Nice, men jag kommer hem lagom till repriserna som går på söndag ;-)

    Kram!

    ReplyDelete