Monday, May 18, 2009

Smarta beslut


Precis när jag hade fixat till balkongen inför sommaren, planterat om, köpt utemöbler och sopat så får vi ett meddelande om balkongreonoveringarnade som vi efter att hela hösten, vintern och våren gått trott fallit i glömska till efter sommaren. De påbörjades i veckan. En dag i förväg hade styrelsen vänligheten att komma med detta besked.

Inte för att vi inte vill ha en större balkong, renoveringarna är enormt efterlängtade, men hade man inte kunnat få reda på åtminstone några veckor i förväg att det skulle ske, innan nya sommarmöbler inhandlades och växter planterades? Är det inte dessutom lite ironiskt att renovera balkongerna under de enda månader som man faktiskt kan njuta av dem?

Nåja, jag ska inte klaga, det kommer att bli fint och höja värdet på lyan, men lite taskig timing får man ändå kalla det. Tänkte låta er njuta av de här bilderna så länge, man vet inte hur länge det kan få se ut så här. Som tur är har vi en väldigt fin uteplats med grill också. Den ska i alla fall användas flitigt i sommar!

4 comments:

  1. Tak for den søde kommentar!
    Jeg synes, at det er virkelig imponerende, at du nu løber 7 km på 45 min! Du kommer hurtigt op på 10 km!
    Kram

    ReplyDelete
  2. Vilken otur att det kom just som du hade gjort så fint på balkongen!! Å andra sidan - vilken tur att det kom nu trots allt, tänk om ni hade fått vara utan :)

    Blommorna kan du ju ha inne också - och några kan du juh sätta nere vid grillen!

    Ha en skön vecka i värmen.

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  3. Ja det var ju inte sa bra planerat... Men ni far i alla fall en större balkong :)

    Det är sa kul att komma in pa bloggen och se alla dina kommentarer!! You made my day :)

    Tack för tipset om Osteopat. Jag trodde att det hetter Kiropraktor pa svenska.. ;) Men det är osteopat han är var kompis som jag ska ga till. Hoppas att han kan hjälp.

    Sag förresten The Pianist i veckan som var och tjejen vi satt brevid pa galan hade en pytteliten roll!! Vet inte om du minns när han gömmer sig i en lägenhet välter nat och grannen hör det? Det är i alla fall hon som skriker "Jew, Jew" i trappuppgangen. Det var det enda! Lite snopet..

    Lycka till pa Onsdag!

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  4. Det där är precis vad min hyresvärd skulle hitta på att göra också!! Visst, helhärligt att få större och finare balkonger, men måste renoveringen ske precis just då man vill hänga på dem?!

    Jag försöker att hålla mig från att köpa på mig massor med blommor till min balkong eftersom det inte är tillräckligt varmt om nätterna än, men det är så svårt! Skulle vilja hitta något slingrande. Blev lite trädgårdssjuk när jag igår var och hälsade på min moster, satt i deras trädgård och drack saft och åt hembakade kringlor... sommar!!!

    ReplyDelete