Wednesday, May 20, 2009

Ska jag resa mig igen


Puh, det var en lite omvälvande dag igår och jag är ledsen om jag gjorde er oroliga med mitt deppiga inlägg. Men tack för söta och peppande kommentarer! Idag med lite distans kan jag se att det som igår verkade vara en frontalkrock kanske snarare förtjänar uppmärksamhet som en bula i vägen eller möjligtvis en punktering.

Idag är jag tillbaka med energi, liv och lust och har kommit ganska långt med min att-göra-lista för veckan. Efter den olyckliga opponeringen i måndags satte jag och min kursare igång att revidera och omstrukturera för fullt. Lite kortfattat kan man säga att vår handledare och vår examinator inte riktigt hade samma åsikter och att vi var många som var tämligen förvånade över det omdöme vi fick. I vilket fall, vi har jobbat på i två dagar nu och vår uppsats är nu än mer genomarbetad och har de inslag som önskades av examinatorn. Nu är det bara att vänta och se.

Idag har jag dessutom varit på ännu en anställningsintervju. Än en gång på en högstadieskola och även denna gång var det en tjänst med ämnena franska, svenska och engelska. Det verkade vara ett trevligt arbetslag och en bra rektor och intervjun gick hur bra som helst. När jag kom ut till bilen efteråt och kollade min mobil såg jag att jag hade ett missat samtal. Det visade sig vara en annan rektor från en tredje skola som hade ringt och ville att jag skulle komma på intervju. Nu har jag alltså sökt fem jobb, fått komma på tre intervjuer och än så länge blivit erbjuden ett. Det är inte så dålig statistik va?


Nu ska jag smyga och förbereda det sista inför sambons stundande 30-årsdag som infaller imorgon.

5 comments:

  1. Men gud vilken bra jobbsökningsstatistik, tjejen! Jag förstår att opponeringen gjorde dig lite deppig, men det kommer att gå bra nu ska du få se och om några veckor har du glömt hela grejen
    Många kramar från mig!

    ReplyDelete
  2. Vad skönt att höra att det ordnat upp sig lite grann. Jag har själv en grymt obehaglig upplevelse med mig från opponering. Får fortfarande rysningar när jag ser henne i korridoren. :-)
    Vi har fått inbjudan och kommer gärna. Dock vet jag inte ännu hur det blir med Jon. Vi får se det lite längre fram. Men jag tror att vi båda kommer! Saknar dig. Puss

    ReplyDelete
  3. Kära, jag lästa ditt förra inlägg först nu. Vad fint du skriver trots det ledsamma! Och så skönt att höra nu att det inte var så farligt som det först verkade. Jag hoppas det ska gå bra med din uppsats.

    Håller tummarna för alla dina jobb!!

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  4. Jag tycker att du ska tänka mer på den väldigt positiva statistiken för sökta jobb och inte slösa för mycket energi på opponeringen! Det måste ju vara så peppande att vara eftersökt! Hurra för dig!

    Vad blev det för ytterligare firande förutom födelsedagsfirande på sängen?

    ReplyDelete
  5. Jättebra statistik!! Och tänk vad du grämde dig för att söka, det har ju gatt hur bra som helst. Jag fortsätter halla tummen ut i fall att du vill ha lite olika tjänster att välja emellan.

    Kram kram!

    ReplyDelete