Wednesday, May 13, 2009

Beauty Bops

Ikväll har jag varit på en fantastiskt fin konsert i Matteuskyrkan, där fyra begåvade och coola tjejer från Heleneholms gymnasium sjöng barbershop, eller som vi fick lära oss att det heter, beautyshop, då de är just tjejer. Det var min väninna som arbetar som sångpedagog åt bland andra dessa unga damer som bjöd in mig att njuta av Beauty Bops ljuva stämmor. Lyssna på tjejernas tolkning av Emotion här:




Tydligen kan man även boka tjejerna för uppträde här!

5 comments:

  1. De var med på vårkonserten också! Fantastiskt duktiga!

    ReplyDelete
  2. Åh, jeg elsker sådan noget smuk snag. Det bliver man glad af:-)
    Kram

    ReplyDelete
  3. Jag gillar körsång, men min dator bojkottar youtube och övrig film. :-( Måste tjata på min bror att titta på datorn för att se vad som är fel... Den här tiden på året grips jag åtminstone av en väldig lust att gå i kyrkan och lyssna på alla sommarsånger. Tro att jag får sommarlov och tio veckor ledigt...

    Njao, helt gröna fingrar vet jag inte om jag har... men om kryddväxternas rötter ruttnar så vattnar du antingen för mycket eller så är det inte tillräckligt bra dränering. Prova med lecakulor i botten av krukan. Man kan också ha en plastinnerkruka som man kan sänka i vatten, låta rinna av och sedan ställa tillbaka den i ytterkrukan och då slipper man för mycket vatten.

    ReplyDelete
  4. P fick kortet! Han tackar och bugar! Kram

    ReplyDelete