Saturday, April 25, 2009

Varuhuset och daiquiris

Haha, jag sitter och tittar på första säsongen av Varuhuset och det är ju helt underbart. Det är så mycket man har glömt bort men allt kommer tillbaka när man ser Christina Schollins axelvaddar, Henry Bronetts knäppta koftor och Lena Endres permanent. Dessutom, är inte stackars Rickard i köttdisken lite väl töntig, Conny lite väl mansgrisaktig och Inga Gill lite väl pk? Och vad handlar storyn om den lille pojken som snor kattmat till sin katt om? Som en dålig Oliver Twist?


Nåja, roligt är det i alla fall och jag har det mysigt här i soffan med marabou milk almondchoklad och citronisthé som efterrätt till den Papaya terrine jag avnjöt efter en lite för lång stunds väntan på Carib Krëol ikväll. Men det var väldigt gott när den till slut kom in och efter middagen tog vi en drink på Bagatelle. En precis lagom runda en lördagkväll som denna efter en långlördag på jobbet.

11 comments:

  1. Men vilken underbar nostalgikic!

    Kram Maud

    ReplyDelete
  2. Jag ÄLSKADE varuhuset. Det var nan där som inspirerade mig och jag tänkte att "jag ska minsann blir sa dPar snygg och framgangsrik när jag blir stor". Minns dock inte vem, och det kanske är lika bra!?

    Gar det pa TV igen, eller har du det pa DVD?

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  3. Oj oj, hade helt glömt bort att Varuhuset släppts på dvd. Måste införskaffas illa kvickt - 80-talsfreak som man är :)

    ReplyDelete
  4. Nämen gud vad kul, vilken nostalgi :). Kram

    ReplyDelete
  5. Jag vet inte hur jag ska göra - låta bli att se Varuhuset och minnas det som en fantastisk tv-serie. Eller se det och få värsta nostalgikicken? (men förmodligen inte tycka att det är lika bra som då det begav sig..) Jag har dock riktat in mig på serien "Ärliga blå ögon" som också nyligen släppts på dvd. Den såg jag åtminstone för ca 10 år sedan så sannolikheten är väl ganska stor att jag fortfarande tycker att den är bra?...

    Inget Malmöbesök är tyvärr inplanerat än på ett tag. Däremot drar jobbet och jag till Stockholm till veckan. Konferens, det är härliga grejer det!

    Hm.. vad ska jag göra nu, thé eller sätta fast lite kabelclips?..

    ReplyDelete
  6. Varuhuset kommer jag ihåg väldigt väl. Var kul att följa intrigerna trots att jag inte var så gammal när jag följde serien. Hoppas de visar den på TV ngn gng :-)
    Kramis!

    ReplyDelete
  7. Men å! Nu måste jag åka hem till Mariestad snart och kräva en heldag framför teven (av hon som fick den i födelsedagspresent). Verkar som att du hade en bättre mathelg denna än förra!

    ReplyDelete
  8. Japp, jag har redan bestämt mig att köpa boxen, men bara inte fått tummen ur. Nästa vecka får det bli :)
    Många kramar

    ReplyDelete
  9. Hmm, jag kan faktiskt inte minnas varuhuset mer än till namnet men tror iofs att det kommer att komma tillbaka om jag skulle titta på det. :) Känner dock inget sug efter det...

    Hade dock en nostalgitripp med några nya bekanta i Sundsvall, framför youtube. Gamla barnprogram inkl Rädda Joppe, Joelbitar, Farbrorn som inte ville bli stor, Bumbibjörnarna och Tårtan m.m. :)

    Lät trist att jobba en lördag, jobbar du extra jämte studierna? Och hur går det med jobbsök i övrigt i så fall? Var det så att du blev klar nu i vår/sommar? :)

    Kram!

    ReplyDelete
  10. Ja jag maste nog kolla in nagra avsnitt och se vem det var! Tvivlar dock pa att jag skulle tycka att hon var sa snygg nu! ;)

    En var weekend? Härligt. Men jag har ju bara varit i Berlin av de städerna du nämnde.. Inte sa jätteromantiskt men härlig stad för det. Rom kan väl aldrig bli fel? Jag drömmer om att aka dit. Annars kan jag verkligen tipsa om Prag om ni inte varit där!!

    Och ni är ju alltid välkomna till Warszawa... ;) ;)

    Stor kram Lisa

    ReplyDelete
  11. Hejsa! Tak for kommentaren hos mig:-)
    Det lyder som en herlig weekend, du har haft!

    Jep, min sambo har en båd, og det er super skønt. Det er virkelig afslapning!
    Kram Julie

    ReplyDelete