Sunday, April 12, 2009

Precis vad jag behövde

Äntligen känner jag mig utvilad nog att komma tillbaka till verkligheten. Efter tre dagar ute på landet hos Eriks mamma känns det som att jag kan andas igen. Vi har haft en otroligt mysig påskhelg i solen med alla nödvändiga ingredienser.

God mat

Massor av godis. Här letades det påskägg för fulla muggar och inte mindre än tre påskharar hade varit i farten trots att yngsta barnet här är jag...

Vårtecken

Påsktecken

Inte många skott på den här lilla busken, men det kommer nog det också.

Mysig långpromenad i solen på långfredagen

och vacker natur

Ja, jag tror att jag är redo för vardagen. Snart i alla fall. Men först två hela dagar ledigt kvar.

9 comments:

  1. Hej!
    Tack för ditt påskägg, alla var nyfikna på vad det fanns i det! M satt länge med kub-pusslet. Jag saknade dig! Var inte på topp efter en sak som hände, vi tar det sen.
    Ser ut som ni har haft en skön och mysig påsk. Det ser nästan ut som julafton med alla de påskäggen. Många kramar!!!

    ReplyDelete
  2. Det låter som om du har haft en helt perfekt resa tycker jag! Här skiner solen men just nu står yngsta dottern och vrålskriker här vid mitt ben... och du... förvirrade är vi allihop känns det som :) Njut nu de sista dagarna!

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  3. Häääääärligt! och vacker som en dag är du:)

    Hmmm....ja jag kan ju försäkra dig om att förvirringen i mitt huvud har förvärrats tiofaldigt sen jag blev gravid iaf:)

    kramar å fortsätt njuta!!!

    ReplyDelete
  4. Vad härligt det låter, själv fick jag inget påsklov alls. Inte ett endaste ägg har jag ätit, haft fullt upp. Men så är det och nu kör vi mot sommaren istället.
    Hur har du tänkt dig med jobb o så om du inte får som lärare?

    Kram

    ReplyDelete
  5. Vad skönt att ni haft det sa bra i helgen och att du känner dig redon för vardagen. Väldigt härliga bilder dessutom!

    Maste ga och sova nu, god natt!

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  6. Underbara bilder! Ibland är det nödvändigt med såna dagar som du haft. Ni verkar ha haft det RIKTIGT bra. Kram

    ReplyDelete
  7. Det verkar vara ett himla bra ställe det där landet. Man kommer både på rätt köl (kunde ju inte låta bli
    att skriva så när jag såg båten..) och får besök av påskharen.
    Undras om grannen med det, är det ställe dit man kan åka och mirakulöst bli fri från förkylning, hosta och
    envis huvudvärk? I så fall skulle jag himla gärna vilja åka dit!

    Absolut ingen fara med kommentaren som kom fel! Blev bara lite roligt, just när jag är rätt anti barn
    för egen del.. ;-)

    Visst är det så. En del problem söker man ingen lösnng på, utan det viktigaste är att få höra
    att andra har haft samma problem, att få ge luft åt sina tankar. Ibland försvinner det som görs synligt.

    ReplyDelete
  8. Mm, det ser helt underbart ut och inte helt olikt min egen tillvaro här hemma. Det finns förvisso lite snö kvar men jag orkade inte dra med mig all den packningen den här gången när jag behövde kläder för hela tio dagar blev det tungt nog ändå. :)

    Det har tyvärr inte blivit så mycket motion men lite kärlek är också bra för själen och kommande framgånger tror jag.

    Promenader, god mat och godis är inte fy skam heller! Hihi...

    ReplyDelete
  9. Åh, så härligt det ser ut! Och maten...mums!

    ReplyDelete