Friday, April 17, 2009

Helgplaner och fredagsenergi


Äntligen fredag, solen skiner och klumpen jag haft i magen de senaste dagarna börjar sakta men säkert lösas upp. Jag har haft en lång, skön morgon med mer än en kopp kaffe, läsning av både tidning och bloggar och ro nog för att skapa ett inlägg. Dagen ska ägnas åt examensarbete och kanske kommer Magnus förbi på en kopp kaffe lite senare. Ikväll är det återigen dags för att hårt hiphoppass och efter det blir det spelning på Bakfickan med favoriterna Blue, några öl och härliga vänner.



Imorgon vankas det kultur i form av teater på Intiman, som är en av Malmö stadsteaters scener. Vi ska avnjuta ett skådespel med Sissela Benn i huvudrollen i Marilynpassionen som har fått väldigt bra kritik.


På söndag är det dags för dödsdomen för min dröm då vi ska gå på en lägenhetsvisning som förmodligen kommer att utvecklas till rena rama huggsexan med tanke på det orimligt låga priset godbiten ligger ute för. Drömma är som tur är gratis, finanskris eller ej och jag vill sitta i bersån på somrarna, dricka rosé och kela med världens sötaste grannkatt i ett av stadens finaste områden. Jag tänkte länka till bilderna men för att undvika konkurrens väntar jag med det tills den är såld. Än så länge får ni bara en bit av rabatten ;)

10 comments:

  1. Vad nyfiken jag blir! Jag ska hålla tummarna. Din helg verkar vara fullbokad, precis som min, det är härligt att ha något att se fram emot.
    Att jobba har ju sina fördelar, men jag skulle ljuga om jag skulle säga att jag inte saknar studielivet ibland. Man får i alla fall mer pengar i fickan, ja mer då? Nä, tänk på pengarna... ;)Var har du sökt jobb?
    Kram Syrran

    ReplyDelete
  2. Vad har du för fint på dig??? Ser ut som något Mia också skulle vilja ha i garderoben..:)
    Läste en artikel om det där med att köpa nytt hem, ska man göra nu i dessa tider. Hoppas den ser ut som ni vill allra först förstås och sen hoppas ni får den! Jag ska hålla tummarna! Tänk vilka vuxenpoäng du drar in Emelie. :)

    När jag har min sommar på det klara och med det menar jag sommarjobb. Har en intervju på måndag. Då när allt är klart, då måste jag verkligen pricka in en helg då jag kommer till Malmö!

    Apropå Susan Boyle. Skönt att höra att jag inte är ensam. När Cowell nedlåtande frågade henne varför hennes sångkarriär inte fungerat innan och hon svarade att hon aldrig fått en chans så började floderna flöda. Det är med ens solklart varför tjejer spyr för att bli smalare och kvinnor injicerar botox för att se yngre ut - oftast får vi ju inte en chans annars!
    Men härligt att the underdog vann för en gång skull. Hjälpte ju inte heller att hon sjöng en av de vackraste och sorgligaste sångerna någonsin.

    Stor kram

    ReplyDelete
  3. Helgplaner och fredagsenergi? Hm..låter bekant... det hade nog jag också en gång i tiden, för lääänge sedan (nu har jag kommit in i riktiga tycka synd om mig själv-fasen!)Fast jag har varit ute på en liten promenad runt kvarteret, i snålblåst och klassiskt vårväder a la Norrbotten. Frisk luft ska tydligen vara bra mot hosta.

    Vad spännande det låter med lägenhetskollen, jag vill ju se! Mig kan du ju visa, jag har ju inga planer på att dra söderöver, trots ert frestande vårväder ;-)

    ReplyDelete
  4. Ja ett hårt hiphop-pass hade inte suttit fel, särskilt efter kakorna och tårtorna jag har tryckt i mig senaste dygnet! Dockan har fyllt 1...

    Och lägenhetsvisning!? Vilken höjdarhelg ni har att vänta. Jag ska hålla tummarna å bara fanken för er skull! Jag hoppas verkligen att ni får den :) Inte jag heller tänker dra till Malmö men fina lägenhetsbilder kikar jag gäääärna på! :)

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  5. Hej!
    Hoppas att du har en fin kväll på Bakfickan.
    Jag vill gärna ha bilder på dig i smyckena! Jag säger till dig innan jag skickar dem till någon annan.
    Maila dem gärna till linn.ahlqvist@hotmail.com
    Så spännande med lägenheten! Lycka till!!

    ReplyDelete
  6. Välkommen tillbaka... kul med ett inlägg hos dig. Vad är det för fint rött du har på dig. Känns som en vill ha grej. Håller tummarna för lägenhetsvisningen. :)

    ReplyDelete
  7. Hej vännen! Vad skönt att det känns lite bättre, klumpar i magen är inte bra. Och vilken härlig helg ni har framför er. Jag haller tummen stenhart och hoppas att drömmen blir sann!

    Stor kram Lisa

    ReplyDelete
  8. Haha....så rätt gumman!!!! klart du ska se upp för konkurrensen:)

    Hoppas att det känns ännu lite lättare om hjärtat nu när det är lördag:)

    Tack för gratulationen;) och tack för ditt beröm...det värmde minsann.

    Kramar i massor

    ReplyDelete
  9. Vilken härlig morgon, att få känna att man är i fas igen! Jag förstår verkligen det där med att känna ro nog att sitta vid datorn. Jag tänker aldrig få dåligt samvete för att jag dröjer med att skriva något inlägg, det förtar ju hela grejen! (säger jag som inte skrev nåt på en vecka..)

    Jag tycker att din helg låter som en riktigt trevlig blandning! Ibland kan ett sådant fullspäckat (roligt) schema vara minst lika avslappnande som att göra ingenting, tänk så istället!

    Vi tittade bara på gruppbilden på baksidan av Varuhusetomslaget eftersom hon fick den i present.. men vi ska definitivt boka en visning snart :-) Vänner ska man vara riktigt rädd om, både gamla och nyfunna!

    Ja, det var två år sen jag red sist.. och jag hade nästan glömt bort hur härligt det är! Jag har aldrig haft egen häst, men började på ridskola redan i lågstadiet. Det ideala nu hade varit att ha en häst att hjälpa till med, bara en dag i veckan eller så.. som du säger evigt ansvar och dåligt samvete är verkligen inte nåt att eftersträva.
    Vi var på en bokad tur på en gård utanför Kristinehamn. Nästa gång blir det övernattning nånstans!

    Lycka till med visningen i morgon :-)

    Kram Camilla

    ReplyDelete
  10. Och jag som var så nyfiken på bilderna på läegenheten ;)
    Härliga helgplaner och härlig energi!
    Kram

    ReplyDelete