Monday, April 6, 2009

Bistro sur notre balcon


Två sötsaker inhandlade på David design Malmö har fått flytta hem till oss.


Denna klassiska serie heter Bistro och är en av de minsta och nättaste varianterna av utemöbler, vilket passar vår pyttelilla balkong.


Länge har jag suktat efter dessa fantastiskt fina, fräcka, fräscha färgklickar från franska Fermob. Jag kan dock inte svara för exakt hur påverkad jag är av deras helt underbara katalog. En sak är säker, det här företaget kan reklam. Titta och njut.


Både Bistroserien ovan och Luxembourgserien nedan finns att få i 24 olika färger. Dessutom finns det en mängd andra serier med stolar, bord, solsängar, serveringsvagnar, pallar, bänkar, fotpallar med mera.


De klassiska Luxembourgtolarna är specialgjorda för Jardin du Luxembourg i Paris. De som står i parken är tunga järnstolar men de nytillverkade görs i aluminium vilket medför att de både är lätta att lyfte och är väldigt vädertåliga. De är dessutom behandlade med anti-rostfärg och kan stå ute i ur och skur.


Om bilderna ger mersmak eller om trädgården eller balkongen känns tom och färglös är det bara kika in på David design och hämta en katalog eller rentav beställa hem vårens finaste utemöbler!

7 comments:

  1. De är ju så fina men jag har en jättedålig svank så jag kan inte sitta så länge i stolar som inte stödjer den delen av ryggen. Men jag älskar färgklickarna!

    Stor kram

    ReplyDelete
  2. Oh - de där sista gillar jag! Skulle jag kunna tänka mig ett helt gäng. Och bordet!

    Ha det skönt i påsk!

    Kram Jenny

    ReplyDelete
  3. Supersöta! Och i rosa!! :)

    Vad spännande att ni varit och kollat pa lägenheter! HIttade ni nan som kändes intressant även om det kanske inte är dags just nu?

    Tänkte pa dig igar förresten när jag flög in till Köpenhamn. Det var sa himla klart väder att man sag nästan hela Skane! :)

    Tack för din kommentar om vart du känner dig hemma, väldigt intressant att läsa.

    Och du, klart att din blogg är FAB! Och dina kommentarer oxa för den delen.

    Stor kram Lisa

    ReplyDelete
  4. Ja, inte blev jag ju mindre suktande efter sommaren när jag nu såg er balkong! Jag blev nyfiken på den randiga matta(?) som syntes under utemöblerna som var klatschiga som attan också.

    Det är inte bara vädret som kan göra att man vill ut, arbetslusten är inte så stor här heller med en annalkande påskledighet och påskgodis på jobbet. I stora kartonger...!!

    ReplyDelete
  5. Vilka härliga stolar -ett bra val!!

    ReplyDelete
  6. Det blev jättefint - och stolarna är rosa, såklart!! Kram

    ReplyDelete
  7. det är JUST därför jag vill ha en balkong! Just för att kunna köpa de där söta stolarna :-)
    tänk att sitta på morgonarna och äta sin frukost på balkongen....that's my dream!

    ReplyDelete