Monday, April 13, 2009

Äntligen på plats


14 minuter försent. Grattis arrangörerna. Det var jättefint på nya Swedbank stadion, stämningen var på topp och spelet var bra men tyvärr var vi några av de som hade köpt ståplatsbiljetter och inte fick plats. Därav detta bittra inlägg. Dock ordnade det sig ganska bra, vi fick efter en kvart följa med några av vakterna till andra sidan plan och bli installerade på sittplats på motsatta kortsidan. Som sällskap, med bara några avskärmade stolsrader emellan hade vi ett gäng uppjagade, skräniga och ganska arga öis-supportrar men de blev rätt lugna en bit in i andra halvlek. Det kan väl kännas lite pinsamt att skrika obscena ramsor om vissa av motståndarlagets spelares sociala status när dessa bjuder på målkalas och matchen slutar 3-0 kan jag tänka. Nåja, tack för en fin match MFF och äntligen är säsongen i gång!

3 comments:

  1. Haha, var ni på fotboll också? :)

    Jag drog med mig mitt sällskap på gif-premiären också. Riktigt härligt med matchstämning, sol och tre poäng :)

    ReplyDelete
  2. Hej vännen!

    Vad kul att höra av dig igen! Förstar att du har mycket att sta i. Du far inte känna nan press pa att blogga och kommentera. Ville bara att du skulle veta hur mycket dina ord betydde för mig! :)

    Hur gar det med allt? Har du kommit igang med jobbsökandet?

    Hoppas i alla fall att läget är under kontroll och att du mar bra. Det är ju det viktigaste.

    Stor kram Lisa

    ReplyDelete
  3. Det kan det säkert vara, har ingen aning! Jag bara låter bilden föra min fantasi vart den tar mig. Men vad underbart om det är i Sverige du, får ju kommer ner till Malmö o så får vi gå på jakt efter det där taket!

    Vad är det för fotbollsmatch du varit/är på?

    Kram Mia

    ReplyDelete