Thursday, March 26, 2009

Solen vill vår men kylan består

Jag trodde att det skulle bli lika urbota kallt idag som igår men eftersom solen sken så fint, tog jag på mig raggsockor i gympaskorna och traskade iväg för att träffa Lovisa på St Knuts torg.


Det blev en smaskig take away sojalatte och en lång promenad och vi lyckades till och med sitta på en bänk i solen i nästan 20 minuter innan det blev för kallt. Uppdateringar om livet, kärleken och jobbet avahandlades i samma takt som våra snabba steg och efter en timmes frisk luft, sol, härlig diskussion och gott kaffe kunde jag nöjd gå tillbaka hem till datorn och pluggandet.

vägen hem upptäckte jag de här sötnosarna i en rabatt. Förtvivlat sträcker de sig mot solen och hoppas att den ska förbarma sig över dem. Nu får det vara nog med iskalla nätter och minusgrader.

8 comments:

  1. Ja jag håller med dig... jag nästan förfrös mitt fina citrusträd härom natten :(

    Skönt att kunna vara ute lite dock!

    Ha de :)

    ReplyDelete
  2. Här var det runt -17 grader i natt, och bara några få grader varamre på morgonen... vad är det för vår, jag bara frågar?! Nu är det soligt, men värme tror jag inte på, tyvärr..

    Ja, jag hittade tyvärr inget på outleten, förutom på Linum! Jajamen, tyger, DET kan jag fynda! Herr Fräken köpte fyra stycken J Lindeberg-jeans för 1200 kr och var så nöjd så!

    ReplyDelete
  3. Är nog A:s örhängen.
    Först tyckte jag det var synd att åka från våren, men nu: Vilken vår? Så jag ser fram emot att åka och hoppas att våren kommit åter om en vecka! Kram

    ReplyDelete
  4. Jag känner mig som blommorna du fotograferade. Soffan på bilden tar vi ut när vi kommer till vårt sommarparadis. Ha en härlig kväll.

    ReplyDelete
  5. Finns det nånting bättre än en långpromenad med en vän i vårsolen? Svårslaget skulle jag säga!
    Ps: Tack för din fina kommentar!

    ReplyDelete
  6. Åh gud vad mysigt!! Långa vår-promenader med take away lattes, lovely! Längtar verkligen tills det blir varmare så man slipper pälsa på sig upp till öronen så fort man ska bege sig ut! Vaknade till 5 cm slask i morse, usch. nu får det vara nog!:)* Önskar dig en super mysig helg! Kramis!*

    ReplyDelete
  7. Vilket perfekt svar du gav ang pussarna...

    Älskar halsduken by the way..:)

    Härlig HElg
    Kram

    ReplyDelete
  8. Mm, det där såg betydligt mer mysigt ut än hur det sett ut hos mig idag. Inte för att jag inte gillar snö men jag hade ställt in mig på vår och lite sol och skulle köpa tunikor och andra våriga kläder efter jobbet :)

    Du får förresten skriva hur långa kommentarer du vill hos mig. BARA uppskattat! :)

    Hoppas din fredagskväll är till belåtenhet. Själv ligger jag i soffan och bara njuter av det.

    Trevlig helg! Kram.

    ReplyDelete