Tuesday, March 31, 2009

Nytt i ekologiska badrumsskåpet


Varje gång
jag slinker in på Ronnebygatans ekologiska livs så hittar jag något nytt jag vill ha. Den här gången fick det bli ett balsam från märket MacUrth som jag tidigare inte hört talas om. Jag valde ett med aloe vera eftersom jag ville tillföra fukt till mitt lite vintertrötta hår. Jag kan varmt rekommendera detta balsam faktiskt. Jag har använt det ett par gånger nu och mitt hår känns starkt, mjukt och glänsande. Inte bara balsamets förtjänst säkert men det verkar fungera bra och då är jag nöjd. Dessutom kostade det bara 70 kronor, vilket är ett bra pris för en ekologisk hårprodukt.

Nyförvärvet i badrumsskåpet denna vecka är en ansiktstvätt från Aubrey, ett märke som jag inte känner till från tidigare men som Erik köpte med sig hem från gröna San Francisco till mig. Jag har förvisso mer blandhy än fet hy och just nu är kinderna snarare torra som fnöske men till sommaren blir det säkert bra. Jag återkommer med recension.


Mer kul presenter från USA , plåster som ser ut som tatueringar, wieee!


Och tuggumin som jag inte vet om jag kommer att våga smaka... Jag vet inte vilket som är värst.

Uppdatering: Erik läste bloggen och frågade med orolig röst när jag kom hem: "Hade jag köpt för oily skin? Det var inte meningen, jag skulle ta combination, den måste ha stått fel..." Ingen fara älskling, bara att du har varit och köpt en ekologisk hudvårdsprodukt till mig får mitt gröna hjärta att smälta ;)

3 comments:

  1. kollar bara runt lite...
    hamnade hos dig via Paris Lisa

    ReplyDelete
  2. Det här törs man ju knappt skriva, du måste ju tro att
    här finns bara tråkiga affärer.. men de ekologiska affärerna
    här är om mökligt, än tristare än blomaffärerna. Det har öppnat
    en ny här nyligen, men den är inredd som om det vore en
    konkursutförsäljning.. man vill ju bli inspirerad!!

    SÅg ut att vara härliga produkter, fast jag borde nog börja med att
    boka en klipptid till mitt stackars hår...

    Ja, tänk att det ska vara så svårt att få ett gäng tjejer tillsammans
    för att träffas en kväll..! Jag får väl börja räkna på åren
    tills barnen är 18 kanske..??

    ReplyDelete
  3. Roliga tuggummipaket, du måste absolut smaka!

    ReplyDelete