Tuesday, March 24, 2009

Mitt röda hår igen då

Alltså ibland är det fantastiskt roligt att se vad det är som får läsare att engagera sig! Mitt inlägg om min hårfärg var tydligen ett sådant. Vad kul att så många kommenterade även om jag måste erkänna att jag blev förvånad över att just detta inlägg var ett sådant som skulle frambringa så mycket åsikter. Det är det som är så kul med bloggen, man vet aldrig vad som berör eller upprör!

Istället för att svara er alla separat svarar jag nu här. Tack för tipsen angående val av färg/slingor men då min naturliga hårfärg är mellanbrun ser jag faktiskt inte klok ut i blont hår! Tro mig, jag har provat... :) Kanske lite nougatslingor dock, vi får väl se! Däremot måste jag säga att jag inte alls håller med om att ljust hår passar till allt vad gäller kläder, smink osv. Visst är det jättefint med blont eller ljust hår på rätt person men det kan också bli helt fel och ofta tycker jag att mörkt hår passar till mer både vad det gäller smink och kläder. Men smaken är ju som baken som tur är.

Hennafärga mitt hår skulle jag nog inte göra, eftersom det gör håret torrt, fnasigt och i min smak alldeles för rött. Jag gillar rött hår och tycker inte det ser mer onaturligt ut än blonderat, mörkbrunt eller slingat hår. Naturlighet är heller inget jag eftersträvar, det är få hår som ser naturliga ut och det tycker jag inte gör något alls.

Måste också säga att jag varken är gulaktig i hyn eller har så mycket finnar att jag inte kan dölja det med smink än så länge, men visst kan det vara värt att tänka på hur hyn ser ut till håret. Rött hår gör mig blek och det gillar jag. Grönt hår hoppar jag nog över, men fine för den som vill prova :)

Tusen tack igen för alla åsikter, jag tar till mig allt men gör såklart i slutändan vad jag känner för, men det var hemskt kul att höra vad ni tyckte och nog kan det hända att jag provar något av tipsen!

4 comments:

  1. Hahaha, ja det var verkligen jättekul! Du, det ser inte ut så varken när jag vaknar eller när jag duschat. Det kräver hårt arbete och engagemang :-) Men tackar!

    ReplyDelete
  2. Jo, det är kul när ett inlägg engagerar många
    Vad är det för örhänge? Vet inte att vi saknar några, kanske så att vi har för många? Kram

    ReplyDelete
  3. Ja, det är verkligen märkligt vilka inlägg som kan locka till så många åsikter. Jag är fortfarande förvånad över alla som kommenterade min strykbräda!

    Tyvärr är inte skålen med gräset drejad av mig, men jag måste ta tag i att försöka lära mig det igen! Nej, den är köpt en gång i tiden på EM-möbler.

    Inlägget där Fina Murre är med, var är det taget - om man får fråga? Jag tycker att jag känner igen mig, men jag kan ha fel..

    ReplyDelete
  4. Vad söt och snäll du är som tar alla åsikter på det viset och fortfarande låter positiv. Jag skulle nog ha blivit lite arg... eller ledsen kanske tom. Det är nog därför jag inte riktigt vågar ge lika mycket av mig heller, tyvärr.

    ReplyDelete