Saturday, March 28, 2009

Inne i VÅR lägenhet

Jag vet inte om ordvitsen gick fram men jag har alltså försökt att plocka in lite vår i lyan.


Fina fjärilsblomman har börjat komma igång ordentligt.


Jag tycker om att plantera söta påskliljor i fina ljuslyktor från David design.


Mitt lilla loppisfynd i form av den söta skålen med lock ska snart fyllas av något färgglatt godis.

Theburken fick bli blomkruka för att liva upp stämningen på diskbänken.

Ja, vad är inte vår om inte romantiska, underbara, ljuvliga Paris? Kommer inte Mohammed till berget så får väl Eiffeltornet komma till mig, eller hur det var...

Slutligen har vi fått in ett stort fint ris av vide i väntan på påsken.

6 comments:

  1. Hejsan! Hittade hit på något sätt och blev kvar ett litet tag på din fina blogg. Fina bilder och mycket gott du bjuder på.

    Linda :)

    ReplyDelete
  2. Fina bilder, speciellt den sista, ger en skön stämning :) Ha en bra lördagkväll!

    ReplyDelete
  3. Så vårfint du har gjort! Eiffeltornet gillade jag särskilt =)

    ReplyDelete
  4. du har verkligen tagit fasta på att våren kommit och tagit hem en del av den ;-) Jättefint! Kram!

    ReplyDelete
  5. På den sista bilden ser jag en förvaringsmöbel som herr Fräken drömmer om! Så mycket som han vill ha den så förstår jag inte att han inte slagit till på den än..

    Härligt vårigt med blommor som sticker upp lite här och där! Här har det tyvärr snöat hur mycket som helst i natt och hela dagen också. Jag börjar tro att det aldrig kommer att bli vår igen!!

    Tack för erbjudandet om flytthjälpen! Nu har jag fått det mesta av de större sakerna kommit på plats. Nu är det baaaara alla småsaker som ska flyttas eller bäras ner.. det är då det börjar bli väldigt tråkigt. Får ta nya tag imorgon. Hoppas jag. Om jag inte kommer på någon bra ursäkt...

    ReplyDelete
  6. Åh vad fint och vårigt! Jag känner dålig inspiration att piffa till hemma när jag om inte allt för länge ska flytta, hmpf! Den rosa Marimekkoskålen är underbar har flera andra färger men tyvärr inte den sötaste thi av dem! Älskar "Savon de Marseilles" tvålar Pomme måste dofta underbart! Hoppas du har en lovely Tisdag! Lagom grått och trist i Göteborg!;) Kramis!*

    ReplyDelete