Friday, February 13, 2009

Utmaning - åtta fakta

Jag har blivit utmanad av härliga Frida och jag ser att utmaningen florerar på massor av bloggar just nu så jag får skynda mig innan jag ser alla mina idéer om vad jag ska ta upp ligga hos alla andra, haha, vad säger det om vilka bloggar jag valt att läsa...

Bloggaren skriver 8 fakta/(o)vanor om sig själv. Den som blir utmanad skriver ett eget blogginlägg om sina 8 fakta/ (o)vanor. I slutet av inlägget skriver du 8 personer som du utmanar.

1. Jag är en riktig frukostmänniska. Jag älskar att äta frukost, gärna med massor av alternativ och en fin hotellfrukost är en nog anledning för ig att sova på hotell. det bästa som finns är en riktigt lång söndagsfrukost på balkongen en solig förmiddag med en tjock bostadsbilaga i dagstidningen.

2. Jag har under min femåriga utbildning knappt tvivlat en enda gång på att det är lärare jag vill bli. Dock har vissa grubblerier infunnit sig under denna sista termin, men det anser jag vara normalt.

3. Jag gillar inte särskilt mycket att träna för träningen skull men om jag hittar något roligt kan jag bli helt fast, nu till exempel så tränar jag två till fyra gånger i veckan, löpning, yoga, bodybalance och aerobics och ikväll ska jag prova hiphop för första gången.



4. Jag vill gärna vara bäst på precis allt jag gör och är en obotlig tävlingsmänniska. Vet jag att jag inte kan vinna avstår jag hellre från spelet eller tävlingen. Tävlar jag och förlorar blir jag skitsur. Nu är det ju långt ifrån så att jag faktiskt är bäst på allt så jag blir ganska ofta dålig förlorare.


5. Jag har världens underligaste drömmar som jag glatt berättar för E varje morgon. Han påminner mig efter varje knasig dröm om hur spritt språngande galen min hjärna måste vara som kommer på alla knasigheter,

6. Det finns fem saker i matväg jag inte klarar mig utan, choklad, rött vin, goda ostar, kaffe och ostmackor. Jag tröttnar aldrig och det känns lyxigt varje gång jag får förtära något av ovanstående, helst i olika kombinationer.


7. Mitt absoluta drömyrke alla kategorier skulle vara pilot för Läkare utan gränser. Det hade liksom inte kunnat bli bättre än så.


8. För ett år sedan visste jag knappt vad en blogg var. Idag läser jag massor av bloggar varje dag och tillbringar minst en timme om dagen framför datorn.

Nu vill jag veta vad Bruntskeppvitspets, Annika, Maison Grey, LeiaMaja, Sjuksyrrestina, Saracharlotta, Batgirl och Arabella och har att berätta!

Bilder: privata (får ej användas utan min tillåtelse) samt från Medecins sans frontiers

11 comments:

  1. Kul att få veta mer om dig! Jag har de flesta punkterna gemensamt med dig, dessutom =)

    ReplyDelete
  2. Vad kul att få veta lite mer om dig :). Trevlig helg. kram

    ReplyDelete
  3. Ska anta utmaningen när jag har lite tid att tänka till. Nu nöjer jag mig med att säga att du är så fin på bilden. Saknar dig. Puss

    ReplyDelete
  4. Jag har antagit din utmaning, men tyvärr är den inte lika bra som din. F...n också jag vill ju vara bäst! Kram

    ReplyDelete
  5. Hur var hiphop? Skulle jag vilja testa, dansat folkdans, jazzdans och buggat men inte det. Jag har ändå en viss svaghet för sån musik så jag kan tänka mig det är roligt.

    Håller så med dig om frukosten! Finns inget skönare än att kunna äta i lugn och ro och bara njuta.

    Lätt avis på att du brinner för ditt yrke. Att du är spiksäker. Det måste vara så skönt.

    Åh, du tack snälla. Jag ska lägga in den komplimangen i mitt hjärta och ta fram den de dagar det regnar i sinnet. Det värmde! Tycker det är så underbart med dig för du säger alltid vad du tycker, även de fina grejerna som folk ofta glömmer att behövs så väl. Jag har sagt det förut men jag är så otroligt glad för att jag "hittat" dig.

    Stor kram
    M

    ReplyDelete
  6. Kul att få veta lite mer om dig :o)

    Svar: Emelie, tack för din fina kommentar! Din omtanke betyder väldigt mycket o jag blir så glad över att höra så fina o peppande ord. Tack snälla du :o) Sådana saker ger mig kämparglöd!

    Stor kram!

    ReplyDelete
  7. God morgon! Vad kul att veta mer om dig! :) Älskar oxa frukost.. mmm.. Men den svenska hemma hos mamma och pappa pa uteplatsen är helt klart den bästa.

    Hur gar det annars med pendlandet och praktiken? Ska iväg pa lunch i Le Marais idag, ditt gamla kvarter :)

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  8. Rolig läsning!
    Men har det hänt nånting med texten på punkterna 5,6 & 7? Det verkar som att texten är så liten att den inte går att läsa?

    ReplyDelete
  9. Ååh jag ser att du utmanat mig =) kul, så fort jag känner mig kry nog ska jag sätta mig ner och fundera över mina o(vanor)och skriva dem på bloggen!

    ReplyDelete
  10. Tack för utmaningen! Jag ska försöka få till det när skrivinspirationen återvänder.. vet tyvärr inte alls vart den tagit vägen..

    Hoppas att din vecka har börjat bra!

    Kram C

    ReplyDelete
  11. Intressant läsning som vanligt :) Vad roligt att bli utmanad. Jag ska klura på detta och få till åtminstone några punkter om träning, om inte annat.

    Även roligt med tips på andra bloggar! Det är så fascinerande det här med bloggvärlden och hur man fastnar och inspireras och "lär känna" människor.

    Själv är jag nog lite rädd och försiktig och tycker inte om att blotta mig för mycket så jag har valt en relativt ren träningsblogg men frestas samtidigt att berätta mer för att kunna "ge tillbaka" lite av sig själv när man får läsa så mycket om andra.

    Och som tur är så handlar ju mitt liv inte bara om träning ... :)

    ReplyDelete