Saturday, February 28, 2009

Samedi au solei


Världens mysigaste lediga lördag började med promenad i solen. Det syns att det är enormt soligt på mitt väldiga kisande...


Sen blev det en riktigt smaskig frukostBakom muggen. Ett mysigt och hemtrevligt kafé på Kungsallén i Rörsjöstaden. Gott kaffe, underbart valnötsbröd, ostar, ägg, vegetariska bullar, hummus, turkisk yoghurt med honung, hummus och en massa annat gott.


Inredningen är väldigt mysig och olika lite udda möbler står sida vid sida i den luftiga och fräscha lokalen.




Jag njuter av kaffe, dagens DN och av solen som silar in genom fönstret.



Vi promenerade vidare genom Kungspaken. Jag har nog aldrig sett vattnet i kanalen så grönt. Undrar så vad det kan bero på.


Nästa stopp ishallen Kockum fritid. Fast jag säger varje vinter att jag ska åka jättemycket skridskor så blir det liksom aldrig riktigt så men den här vintern har det i alla fall blivit två besök.


En väldigt trött och glad isprinsessa, eller nåja...jag försöker att stå på skridskorna och E gör vad han kan för att få mig att klara mer än att bara åka runt, runt. Idag körde vi en massa "följa John" lekar där E fick åka före och visa för att sen utmana mig till att göra likadant. Det är ett koncept som brukar fungera för och som vi utvecklade i skidbacken. Jag gillar att se hur det ska göras och sen försöka själv. Dessutom är jag ju som tävlingsmänniska väldigt taggad på att klara av utmaningarna.



Slutligen på väg hem efter en skön lördag. Vi stannade till på ett kafé och tog en stor, smarrig smaksatt varm choklad och en grillad macka på ett gulligt litet fikSpångatan också. Nu blir det middag och melodifestival hemma hos syrran. Mamma och alla syskon med män och barn är här så det är fullt hus. En härlig avslutning på en fin dag.

Bilder: privata (får ej användas utan mitt tillstånd)

5 comments:

  1. Vilken härlig dag! Det riktigt börjar spritta i benen på mig med att ge mig ut på lite äventyr trots täppt näsa och bristande energi..

    Det där fiket var ju mysigt, det missade vi på Malmöresan. Vi var på lite olika ställen och åt, och för det mesta brukar jag då välja ett vegetariskt alternativ. Denna gång skulle vi då bestämma matalternativ i förväg så jag visste inte vad för vegetarisk mat jag skulle få. Man blev lite besviken när man fick risotto på alla ställen där jag valt vegetariskt....

    ReplyDelete
  2. vilka vackra foton! Härligt att se att våren är på intåg nere i Skåne! Här snöade det faktiskt idag!

    Har inte följt din blogg jättelänge så jag hade ingen aning om att du pluggar till lärare! Spännande! Att lära ut saker är det bästa jag vet :o)
    Hur många år har du kvar?

    Ha en fortsatt härlig helg!
    Kram!

    ReplyDelete
  3. Låter, och ser ut som, en fantastisk dag! :) Vi hade också sol och det är nästan lite farligt när man vill ta på sig vårkläder. Lite kyligt är det ju fortfarande.

    Kul med skridskor, jag har också sagt att jag vill åka men skillnaden är att det inte finns någon bana för allmänheten här i stan.

    Vasaloppet drog igång imorse kl 08. Då satt jag bänkad. För åkarna började dock ännu tidigare. Många köade redan från 5 för att få en bra plats i startfållan! De åker nio mil i riktiga Vasaloppet, en tredjedel av tjejvasan. (Alla tjejklassikergrenar är en tredjedel av ordinarie. Lite diskriminerande nästan så någon dag måste man väl testa den riktiga, haha)

    ReplyDelete
  4. Men gud vad mysigt och härligt :)

    ReplyDelete