Tuesday, February 24, 2009

Mitt flickiga hem

Häromdagen satt jag och tittade på gamla bilder från min tjejiga lya som jag hade innan jag flyttade ihop med E. Ibland kan jag sakna att få vara sådär extremt rosa, spetsig och fluffig som jag gillar att vara. Även om E är extremt tolerant och låter mig hållas för det mesta sätter han ändå ner foten emellanåt när jag vill ta in ännu en blommig filt eller en spetsgardin.


Men här är i alla fall några bilder från min ljuvliga lilla etta som passar en prinsessa.

Min väldigt flickiga säng omgiven av sänghimmel i spets och med massor av kuddar. E har sagt nej till bådadera, haha.

Porslinet har jag däremot kvar, loppisfynd blandat med David design som de söta kristallglasen och Ittalas klassiska Ultima Thule

En söt liten hylla som jag länge velat måla mintgrön. Nu står den på vinden och väntar på min sekelskifteslägenhet...


Detta underbara diskställ saknar jag verkligen. Det fick dessvärre inte plats i vårt 50-talskök.

9 comments:

  1. Vilka fina bilder! Du hade det superfint där! Jag vill också vara mer romantisk, men är man två så är man.
    Kram

    ReplyDelete
  2. Jag är öppen för all nödvändig donation!

    ReplyDelete
  3. Kan förstå att man måste kompromissa och just den lite mer flickiga stilen kanske är extra känsligt för en kille.

    Men de bilder jag sett av nuv. stället så har ni det minst lika fint. Du trivs väl?

    Men ack att du inte sa nåt tidigare Emelie. Jag hade kunnat ha telefonkontakt med dig, msnat eller hell, du hade kunnat komma hit. Kvart över sex la vi oss och halv åtta gick jag upp igen med en yxa i huvudet. :)

    Stor kram

    ReplyDelete
  4. jag hade ocksa en san dar girly lagenhet...saknar den!

    ReplyDelete
  5. Det är så himla mysigt med udda blommiga second hand-kaffekoppar! Jättefint!

    ReplyDelete
  6. Puss på fina lägenheten, vill ha!! Fast du glömde kakfatet.

    ReplyDelete
  7. Åh jag gillar också den lite lantliga romantiska stilen fast helst utan för mycket färginslag. Jag är en väldigt vit-beige (möjligen grön) inredningsperson :)

    För att få flytta ihop med kärleken kan man göra avkall på några mindre viktiga saker förståss :)

    ReplyDelete
  8. Åh vad härligt det ser ut. Underbara bilder. Ibland kan jag sakna min lilla etta. Såg helt annorlunda ut mot din men jag gillar båda stilarna. Kanske ska se om jag hittar några bilder på den.

    Kram LInda

    ReplyDelete
  9. Dischsop discshop discshop Emelie. Jag är redaktörens värsta mardröm. De är absolut bäst i Skandinavien på att ta in europeisk film. CDOn har bara amerikanska... Men de saknar en hel del varpå jag alltid skriver aplånga mail till honom med en massa titlar som han lovar kolla upp. Stackarn! Men kolla in där..

    Stor kram

    ReplyDelete