Thursday, February 19, 2009

Lucky number 13

Igår var jag och E och spelade biljard. Efter första rundan låg alla mina bollar kvar på bordet och hans i hålen...Då var jag sur och ville gå hem.


Som tur är har jag världens mest toleranta och förstående kille som lirkade med mig en lång stund. Resultatet blev öl och spel i nästan två timmar, och efter fem rundor hade jag lyckats vinna en och inte bli fullt lika utklassad de andra.

Biljardställen är väl förresten märkliga? Vem startar ett biljardställe på en bakgata i utkanten av Malmö city liksom. I baren kunde man köpa en parisare för 69.- och en stor stark för 39.- En timma biljard kostade 60.-, en timme och en kvart kostade 120,-. Helt normalt. Vår nota slutade på 236.-, inte illa för en helkväll trots allt.

3 comments:

  1. ahahahahha biljard är inte lätt...det är tur att min pojkvän är precis lika hopplös som jag!

    ReplyDelete
  2. Vilken trevlig kväll! Det var länge sedan vi var och spelade biljard, får nog göra det en dag. Är detta något nytt ställe i Malmö? Kramar

    ReplyDelete
  3. Har inte spelat biljard på hur länge som helst! Gjorde det mycket med pappa och mina farbröder när jag var mindre, vill minnas att jag inte var helt kass.
    Kul är det iaf!

    Det är väl lite mitt problem Finns så mycket jag skulle vilja läsa och lära mig om att jag har svårt att begränsa mig. Vill liksom aldrig tacka nej till nåt.

    Kram Mia

    ReplyDelete