Friday, February 27, 2009

Fredageftermiddag

Och våren börjar komma till Malmö. Imorse var det klar himmel och man kunde höra fågelkvitter. En av fördelarna med att bo i södra Sverige är att våren kommer hit först.


Nu har alla gått hem från min arbetsplats. Det var till att ta tidig helg tyckte jag och tänkte att jag sitter och jobbar ett tag till, men det är ju så lagom inspirerande när skolan börjar tömmas på folk och jag vet att jag har en och en halvtimmes resa hem.


Jag hade dock tänkt göra lite ärenden på vägen hem som att lämna tillbaka min lånebok på biblioteket, klaga på de gamla tomaterna som jag köpte på Malmborgs och till slut träna ett 90-minuters hiphoppass.

Efter det blir det fredagsmys, kanske bio eller något annat kul och imorgon har jag en ledig lördag! Jag älskar lediga lördagar, det känns extra speciellt att ha två långa helgdagar att bara ha kul på.


Eventuell skridskoåkning och årets första loppis står på schemat inför helgen. Bara av att tänka på att min långa, härliga helg snart börjar får jag energi att jobba några timmar till!
Vad ska ni göra?


Hoppas söndagens loppis blir mer givande än denna på Öland som vi ramlade in på av misstag. Mycket ska man vara med om och detta var en upplevelse utan dess like.

3 comments:

  1. Ååh nu blir jag så sugen på att gå på loppis! Jag tror det har med solen att göra, lite sol och jag vill plötsligt hitta på saker igen ;) Det var verkligen en härlig dag här i skåne idag, njöt med solen i ansiktet! :) Ha en skön fredag!

    ReplyDelete
  2. Var är loppisen? Jag är sååå sugen att gå på loppis!! Vilken fin bild på Malmö! Är den tagen från skolan? Njut av helgen! Kramar

    ReplyDelete
  3. p.s.visst har du gjort en ny header? Tycker den är jättefin!

    ReplyDelete