Wednesday, January 21, 2009

Tionde och sista...ge mig ork och vår!


Grr och usch vad tråkigt det kändes att vara tillbaka på skolan inför sista terminen. Jag kände mig inte alls inspirerad av det lärarutbildarna sa utan blev mest rastlös och önskade att jag sluppit göra denna tionde termin och istället bara få börja jobba. men efter fem år är det kanske inte konstigt att man känner att orken börjar sina. Jag hoppas att det kommer att kännas bättre snart och att solen tittar fram och ger oss en liten skjuts mot ljusare tider och mer positivatankar.



Januari och februari har alltid varit den tuffaste tiden på året för mig. Resten av månaderna på året har alla sin charm enligt mig men de här känns kalla, fula och långa. Som tur är har jag en stundande skidresa att se fram emot men efter det vill jag ha grönska, vårpromenader, tulpaner och uteserveringar i drivor. Och kanske, kanske kan ja då även känna mig inspirerad att påbörja det som nu känns oöverkomligt, slutpraktik och examensarbete.



För att pigga upp mig själv så köpte jag denna färgglada vårinspirerande Maribowlkaramell från Ittala på jobbet. Nu pryder den mitt köksbord tillsammans med tulpanerna jag köpte idag på torget. Det gör mig glad.

Bilder: Sara Jones, rare pattern, Ittala

4 comments:

  1. Det är sådant man behöver de här månaderna! En skidresa och lite tulpaner gör verkligen skillnad.
    Förstår att fem år måste kännas jättelångt. Jag tycker själv det känns jättekonstigt att vara student på praktik igen efter fem år i arbetslivet.. men spännande är det!

    ReplyDelete
  2. Jag håller med dig: januari är den absolut tråkigaste månaden och det gäller att försöka muntra upp sig med mkt levande ljus hemma, fotbad, ansiktsmasker och liknande, tidningar, musik, gärna lite träning... Och vips är det vår igen:)

    ReplyDelete
  3. är sa impad av dig som har pluggat sa länge! Tänk positivt, det är inte lang tid kvar och snart snart är det var igen. Tills dess sa är ju Tulpaner en jättebra idé!

    Kram Lisa

    ReplyDelete
  4. Du har alltid så fina bilder! Man blir glad!

    ReplyDelete