Friday, January 30, 2009

Snörpligt slut på fredagkvällen

Det blev en aningen för tidig kväll ikväll tyvärr då mina middagsgäster skrämdes iväg av min plötsliga krasslighet. Jag har haft tre väninnor på besök, vi har spisat god mat och konversation, i form av thailändsk gryta, kladdiga chokladmuffins och livliga diskussioner om bland annat den gågna veckan av våra respektive liv. Vanligtvis när vi ses brukar vi hålla på bra mycket och det brukar dessutom bli betydligt mer vin än bara en ynka flaska men jag är livrädd att bli sjuk inför stundande fjällresan så efter ett tag tröttnade vänner na på att underhålla mig när jag låg på soffan och gick istället vidare ut i natten. Nu blir det soffan och nytt Gran Turismo för mig.

5 comments:

  1. Det var inte snöpligt alls, bara tråkigt att du inte mår prima. Hoppas det försvunnit tills imorgon!

    Puss fina, och tack för ikväll!

    ReplyDelete
  2. Viktigast är ju att vara frisk, så lite vila gör bara gott. Du får ta igen festen en annan gång =)

    ReplyDelete
  3. Hoppas verkligen du är bättre idag! Jag är lite halvhes, men om det stannar där så gör det inget men jag är ännu mer nervös för att åka på magsjuka som en kompis fick igår efter att i setts i torsdags!! huu..

    Tack så mycket för dina långa kommentarer, jag har bara varit så slut i veckan att jag inte orkat skriva något.
    Jag håller helt med i att man ska leva i nuet! Det är ju verkligen ingen som vet vad som händer sen.. Och resor tex, det gör en ju bara till en bättre student dessutom eftersom man får ny energi och inspiration. Jag känner mig dessutom i en än mer sån situation nu när jag är student för andra gången.. jag vill ju liksom inte sänka min levnadsstandard igen. När jag var student förra gången så hade jag ju tex ingen bil jag hade billigare boende osv.. men det varken kan eller vill jag ju ändra på nu.

    hoppas som sagt du kryat på dig ordentligt och ha en fortsatt bra helg!
    kram Camilla

    ReplyDelete
  4. Ja, är ni på väg uppåt nu? Till snön?
    Hoppas ni får en härlig resa!
    Kram Mia

    ReplyDelete
  5. Hoppas du mår bättre idag! Vi ses snart! Kramar

    ReplyDelete