Friday, December 26, 2008

REA och Yoga = Annandagen

Nu ska jag in till stan och se vad Kalmar har att erbjuda mig. Det ska bli skönt att för en gångs skull kunna gå på stan på annandagen. Vi ska mest gå omkring och titta och mysa och hälsa på Eriks pappa och äta lunch men kanske blir det lite shopping också. I Malmö vägrar jag ge mig ut på mellandagsrean men jag tror att det ska gå bättre i denna lilla stad.

Dessutom så ska det bli skönt att komma ut lite, det har blivit en hel del sittande framför brasan, chokladätande och filmtittande i dagarna tre även om vi har varit ute på långpromenad alla dagar och sprungit 4,7 kilometer vid havet både på julafton och juldagen, men så är det också den enda luft vi fått. Visst är det underbart att vara på landet men på kvällen går man inte gärna ut i bäckmörkret så man blir ganska stillasittande. Jag och Erik försökte ha lite yoga på vardagsrumsgolvet men det var lite trångt. Hur julsportar ni?


Några härliga yogaställningar som man skulle vilja utöva på en varm sommarstrand kanske, nästan lite kärleksfilm över det, Dirty dancing i yogatappning?

4 comments:

  1. Hej! Vad härligt ni verkar ha det! Springa vid havet, underbart! Här har det mest blivit iskalla promenader. Brrr!

    Kram fran Lisa

    ReplyDelete
  2. Hej!

    Jag driver butiken http://yogalabs.e-butiken.se/. Jag försöker få lite fler besökare för att fler skall få möjlighet att testa våra ekologiska yogamattor.

    Jag undrar därför om du vill länka till oss. Om du lägger en länk någonstans på din site får du som tack köpa en ekologisk yogamatta från k.a.r.m.a CONSPIRACY© till grossistpris (249 inklusive frakt). Du kan läsa mer om denna matta här: http://yogalabs.e-butiken.se/?artnr=yl%5Fkarma%5Fmat%5Fnature samt på http://karmaconspiracy.com

    Om du är intresserad vill jag att du länkar till http://yogalabs.e-butiken.se/

    Namste och lycka till med din yoga och blogg.

    vänligen,
    Johan

    ReplyDelete
  3. Hej!
    Inspirerande bilder på yogaövningar. Är det dina bilder?

    Håller med att det är lite likt som dirty dancing i yogatappning. Jag älskar yoga, men här har vi lite svårt att få till det så att båda kan göra yoga samtidigt. Blir därför oftast att jag kör själv. Men bättre att göra det själv än att inte göra alls :)

    Ha det jättebra och lycka till med allt du gör! Nu ska jag läsa vidare i din blogg, på jakt efter mer inspiration....

    ReplyDelete
  4. Yogamatta: Välkommen till min blogg! Nej det är lånade bilder, jag sökte bara på Yoga så hittade jag dem. Jag har inte tränat yoga på ett halvår men nu har jag precis börjat igen. Jag har verkligen saknat det!

    /Emelie

    ReplyDelete