Monday, December 22, 2008

Ommöblering

Nu har vi äntligen kommit iväg och inhandlat hyllplan och fästen för att få upp hyllor i vardagsrummet så att vi slipper det stora åbäke som bokhyllan i sovrummet utgjorde. Den är nu tillsammans med några möbler och rejält mycket prylar och kläder är Erikshjälpens egendom. Dessutom har jag ju som sagt haft lite extra tid så jag passade på att möblera om lägenheten också.Så här fint ser du ut på nära håll

Och så här på långt håll

Jag är väldigt nöjd med att ha fått upp alla Eriks böcker åtminstone. Mina är ju dessvärre fortfarande kvar i min hyresrätt som jag hyr ut och när tiden kommer för deras hitskeppande blir goda råd dyra för hur utrymmet ska räcka till. Mycket kan jag göra mig av med men aldrig mina älskade böcker.

Byrån har fått ny plats

och mitt fina linneskåp har fått flytta in när bokhyllan flyttade ut. Tyvärr är det inte fyllt med linne utan med kurslitteratur...

Så här ser du nu ut i sovrummet. Önskvärt skulle ju vara att bli av med de två trälådorna som innehåller Eriks träningskläder, men vart tusan ska vi göra av de annars, samt tvättkorgen i hörnet men det är ju samma sak där, jag kan inte trolla i en 2.a på 57kvm.


Den lilla vita bänken fick flytta in i sovrummet den också, helt plötsligt fanns ju här plats.

Eiffeltornssamlingen fick flytta in i vardagsrummet.

Denna söta bonad i modern tappning är ett resultat av sambons workshop där en symaskin fick skriva ut äkta sms. Jag har skickat detta en gång till honom. Det säger ganska mycket om

4 comments:

  1. Vad fint ni bor! Så läckert med hyllor ovanför dörren. Så ska jag ha det med. Lär behövas för precis som du så vägrar jag slänga böcker. Om jag köpt lite för många då kan jag tänka mig att "rensa" ut några stycken men då donerar jag alltid de till bibblan. Är långt ifrån en materialist men just mina böcker, de är heliga.

    Kram Mia

    PS. Eiffeltorns-samlingen blev ju bara för läcker!

    ReplyDelete
  2. Jättefint! Du har en fantastisk förmåga att få allt så fint och hemtrevligt!
    Kram Jess

    ReplyDelete
  3. Det är smart att utnyttja takhöjden i lägenheten precis som ni har gjort!

    ReplyDelete
  4. åh va fint du har pysslat! Vi borde verkligen ta tag i det där med hyllor....men hyresrätt som är nybyggd gör att man drar sig för att göra hålen som behövs i väggarna:(

    Blev dessutom påmind om att jag måste ta tag i smyckesförvaringen en vacker dag.

    kramar

    ReplyDelete