Monday, December 22, 2008

Ni änglar, det är dags att komma

Lycka är att vara här. Där jag är, där jag vilar, just nu. Oavsett hur mycket tid, tid att baka, tid att städa, tid att önska, tid att vara, jag haft de senaste två veckorna så fanns avslappningen, lugnet inte där jag funnits. Hemma finns det måsten, borden och jag kunde ju åtminstonen, men här är frid och en möjlighet till den fröjdefulla jul jag läst om.

Gårdagen hade jul och kärlek med finaste familjen. Alla var där och det var ljud, liv och glädje och jag fick både ha kakan och äta den denna söndag då hela dagen doftade julafton och smakade värme. Och sen ändå. Detta. En stuga, ett hav och stjärnor som väl aldrig kan slockna. Stjärnhimlen på kvällspromenaden sjöng hopp och bilderna sa så mycket mer än de ord som dränker julen.

Nu fattas bara snö, korint och rättvisa. Kärlek i sin helaste form och fred på jorden.

4 comments:

  1. oj vilken vacker text....och tack för dina fina och underbara ord:)

    Ja....julkolan sket sig ju så det är bara å göra ny imorgon....suck....hoppas och tror att knäcken blev ok iaf.

    kramar

    ReplyDelete
  2. Så poetiskt och vackert. Har ni snö också? För då blir jag riktigt avundsjuk.
    kram Jessica
    ps Jag granskar mina kommentarer före de publiceras, därför tar det lite längre tid.

    ReplyDelete
  3. Ja Emelie - great minds think alike eller eftersom vi talar om Anne, kindred spirits think alike. :) Och jag känner precis likadant.

    Ett tag kände jag att de där måsten:a (usch dålig svenska) blev för mycket men med hyfsat bra planering så har det gått bra i år och precis som du känner jag lugnet nu. Jag förstår inte varför man jobbar upp såna krav, det ska ju vara en rolig högtid inget annat. Men nu står Jansson i ugnen och jag ska lämna in mig själv på det lokala spa:et - nämligen mitt badrum och ge mig själv en mini-makeover så jag är fin för tomten! Tror jag är redo för julen.

    Många kramar
    Mia

    PS. Aldrig varit i Kalmar, men det ligger vid havet ja. Är det en stor stad? Bilder önskas!

    ReplyDelete