Thursday, November 27, 2008

Övning i positivt tänkande

Grrr, jag avskyr när saker och ting inte går så bra som man hade tänkt sig. Jag fick tillbaka tre tentor den här veckan och även om alla var godkända så var feed-backen inte den jag hade hoppats på. Igår hade vi första genomdraget på teatern och det gick verkligen inget vidare, sämst var jag som tappade repliker i var och varannan scen. Sen kom två halvtrista nyheter, den ena som innebär ändrade planer för helgen, när jag, pojkvännen och två vänner skulle åka till Göteborg och gå på musikal. Vi fick inte biljetter till samma föreställning trots att vi trodde att vi hade bokat samma så nu blir vi två mindre sällskap som inte hinner träffas så mycket. Den sista saken är att det efter önskemål verkar bli en julafton utan julklappar trots att jag redan införskaffat en hel del.

Nåja, inga av de här sakerna är ju någon verklig katastrof, tvärtom, det är petitesser i en annars mycket trevlig verklighet men man blir ju lite halvledsen när det händer ett par trista sakersamma dag. Nu har jag dock ältat vad jag ska genom att skriva av mig här på bloggen. Det känns alltid bättre efteråt! Tack för att ni orkade läsa om mina små missöden. Nu ska jag öva mig i att tänka så här: Ja, jag klarade mina tentor och jag har bara en termin kvar på min utbildning! Ikväll på genomdraget kommer det att gå mycket bättre och på onsdagens premiär kommer vi att vara lysande! Helgen blev inte som vi hade tänkt oss men jag kommer att få träffa en av mina bästa vänner som medverkar i musikalen och framförallt, jag kommer att få se en jättebra musikal! (recension kommer senare). Och till sist, det viktigaste på julen är att alla får träffas och tycka om varandra. Övning ger färdighet!

2 comments:

  1. Usch då, trist...
    Men du verkade rycka upp dig väl! Bra jobbat! Kram fina

    ReplyDelete
  2. Vad duktig du är pa att rycka upp dig! Hoppas att det gick bättre pa genomdraget ikväll.

    Min familja föreslog oxa jul utan julklappar. Jeg blev inte alls glad! Vi kommer bara vara 5 stycken och da tycker jag att man kan köpa en liten grej till varje person i alla fall. Och jag fick min vilja igenom envis som jag är... Fick lite daligt samvete nu när jag sa hur bra du tagit det! :)

    Kram Lisa

    ReplyDelete