Monday, November 17, 2008

Te för onda halsar

Mycket riktigt vaknade jag imorse med feber och ordentligt halsont. Jag ligger nerbäddad i mina blommiga lakan och tycker nu mycket synd om mig själv. Det är knappt jag orkar plugga men jag har i alla fall släpat in laptopen till sängen för att få lite gjort. Nu försöker jag samla kraft till att gå ut i köket och ordna mig en god kopp te. Jag har som tur är en hel hög med härliga Kusmitéer hemma.
Jag har ännu inte provat Detoxvarianten men det doftar ljuvligt men ska alltså inte förtäras när man är krasslig har jag fått stränga order från Mia om. Hon berättade att den rensar ut och kan torka ut kroppen så att man får ont i huvudet och det vill man ju inte vara med om när man redan ligger slagen i sängen!Det här gröna roobiosteet är en av mina favoriter

En bukett blommor, lite chokladpraliner och ett nytt te hade varit den ultimata gåvan för mig en dag som idag

Det är ju inte precis väder för iste just nu men till sommaren kanske
Har ni inte testat Kusmis te så gör det genast. Min senaste burk är detta ljuvliga julte som passar perfekt nu de mörka kalla senhöstkvällarna.

1 comment:

  1. Nämen är du sjuk gumman! Din stackare. Jag mår inte jättebra idag jag heller, inte sjuk men ruskig magvärk.

    Men du, inte ska du dricka detox-te när du är sjuk! Icke! Stor no no i hälsovärlden. Du vet det drar ut slaggprodukter och torkar ut insidan, det kan ge huvudvärk och yrsel etc när man är frisk tänk vad det kan göra med någon som redan är svag och sjuk.
    Nej drick något annat te och en massa frukt så du får vitaminer!
    (Usch vad jag låter som en mamma!)

    Många kramar iaf
    Mia

    ReplyDelete