Tuesday, November 18, 2008

Julklappar snälla mot djur och natur

Tänkte bidra med ett litet julklappstips. Några gånger när jag har haft svårt för att veta vad jag ska ge någon i födelsedagspresent eller julkapp har jag gått in på WWF, Naturskyddsföreningen eller ettklickforskogen.WWF och Natrskyddföreningen kan man ge bort ett medlemskap eller ett fadderskap till något djur, dessutom har de mängder av andra saker i sina webbutiker som fina kökshanddukar, böcker, plancher och jättemånga fina saker till barn. På ett klick för skogen kan man ge bort ett träd och då får man ett fint certifikat. Dessa klappar brukar alltid bli uppkattade!
Fin kökshandduk från Naturskyddsföreningen. Finns i fler färger.

4 comments:

  1. Bra tips! Bättre än en massa meningslösa och opersonliga klappar...

    ReplyDelete
  2. Jättebra idé! Jag är också jättemån om naturen så jag gillar verkligen din idé!

    ReplyDelete
  3. Tack för att du sa till mig att min blogg inte gick att läsa! Ingen annan sa det till mig att min bakgrund syntes och den syntes inte från min dator ELLER skolans datorer...vet inte ens om det syns nu! tala gärna om för mig om det blivit bättre!

    ReplyDelete
  4. Vilka bra idéer! jag gav en gång en sån fadderskap till min lilla guddotter, men ska kolla om det finns nåt annat på dessa hemsidor man kan ge.

    Ps: vilken söt panda. Och vilken fin Nanso-tröja du har på dig på bilden i högerspalten!

    ReplyDelete